S Sajmon skrev:
Jag sätter aldrig remsa i hörnen.
Mina fogar under åren har då aldrig spruckit i innerhörn, men däremot takvinklarna.

Jag resonerar som så att det är oavsett mycket lättare att åtgärda en fog som har brustit än en pappersremsa som har brustit.

Och ett tips är att foga med en MS polymer. Högre flexibilitet samt i mitt tycke lättare att jobba med.
Men för helvete, pappersremsa spricker inte om du inte har tok vått trä.
Och fog spricker som oftast era jävla idioter
Varför tror ni att ni kan bättre änn en samlad erfarenhet, producenter och test centran?
Aahhh,... Varför går jag tillbaka till detta forum?

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
swe.jocke och 3 till
  • Laddar…
R Ragganof skrev:
Och det spricker som oftast era jävla idioter
Varför tror ni att ni kan bättre änn en samlad erfarenhet, producenter och test centran?
Du har inte funderat på att handlaget spelar roll? För en måttligt duktig amatör kan proffsets verktyg vara fel val, för att det är svårare att hantera, även om det ger bättre resultat rätt använt.

H Hochiha skrev:
Du har inte funderat på att handlaget spelar roll? För en måttligt duktig amatör kan proffsets verktyg vara fel val, för att det är svårare att hantera, även om det ger bättre resultat rätt använt.
Men då är vel förhelvete inte lösningen att göra nått undermåligt

R Ragganof skrev:
Men då är vel förhelvete inte lösningen att göra nått undermåligt
Skål

S Simsonsson skrev:
Skål
Ja, Borde logga ut va?

R Ragganof skrev:
Ja, Borde logga ut va?
Konstruktivt att kalla folk för idioter när man får slut på argument. Fortsätt du med pappremsa så du får fakturerat lite timmar, så kör vi andra på med lite modernare metoder. Och som en just nämnde, bra mycket enklare att kleta i lite ny fog än att ha ett helt sneddraget hörn av pappremsan. För det har jag sett och då betyder det att det ALLTID händer så!

• Gilla
RYZKC
  • Laddar…
I min källare fungerar nog latexfog om jag skulle ha några gipsväggar, men det är bara betong.
På övervåningen kan det eventuellt fungera i hörn mellan rena innerväggar, men där inner och yttervägg möts har jag ofta kraftiga diagonala veck i tapeten. På sommaren är diagonalen åt ett håll, på vintern det motsatta...
Där är det absolut pappersremsor som gäller.

T Taren43 skrev:
Konstruktivt att kalla folk för idioter när man får slut på argument. Fortsätt du med pappremsa så du får fakturerat lite timmar, så kör vi andra på med lite modernare metoder. Och som en just nämnde, bra mycket enklare att kleta i lite ny fog än att ha ett helt sneddraget hörn av pappremsan. För det har jag sett och då betyder det att det ALLTID händer så!
Va kallar du folk som anser vaccin är en scam?

Annars, slut på argument? Jag har radat upp en hel del. Du har bjudit på ETT anekdotiskt tillfälle. Jobba!!

Redigerat:
R Ragganof skrev:
Men då är vel förhelvete inte lösningen att göra nått undermå
Jo, eller ta in någon som kan det. Trots det tar folk inte och ringer ortopeden för att ta ut en sticka ur foten, hur fan undermåligt de än karvar. Inte heller går de en kurs i basal kirurgisk teknik. Ibland är saker faktiskt tillräckligt bra, eller bara smidigare än alternativet.

R Ragganof skrev:
Och fog spricker som oftast era jävla idioter

Och hur fan vet du hur snickarna har hanterat sitt virke när du kommer dit och det är skivat? Sen finns det väl ändå en del andra aspekter som kan göra att det spricker? Eller är det enbart fuktkvoten som spelar roll?

Du är en sån typisk som inte kan jobba med andra och ingen vill jobba med dig va? Ditt sätt är alltid rätt och alla andra gör fel...

• Gilla
Narren666
  • Laddar…
S Sajmon skrev:
Och hur fan vet du hur snickarna har hanterat sitt virke när du kommer dit och det är skivat? Sen finns det väl ändå en del andra aspekter som kan göra att det spricker? Eller är det enbart fuktkvoten som spelar roll?

Du är en sån typisk som inte kan jobba med andra och ingen vill jobba med dig va? Ditt sätt är alltid rätt och alla andra gör fel...
Nej du har inte rätt där heller.

T tergo skrev:
det är nog skillnad på olika latex fabrikat
en av de bättre klarar 25% [länk]
Teorin är en sak, verkligenheten en annan. Enligt den ska det gå bra att spackla ihop gips och betong. Spricker!
Förstår inte problemet, är ingen häxkonst

Redigerat:
Narren666
Heja Team Latexfog! :rofl::cool:

• Gilla
JLyck och 1 till
  • Laddar…
R Ragganof skrev:
Teorin är en sak, verkligenheten en annan. Enligt den ska det gå bra att spackla ihop gips och betong. Spricker!
Förstår inte problemet, är ingen häxkonst
Inte fan spricker det om du remsar en övergång Betong > Gips.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.