6 970 läst ·
13 svar
7k läst
13 svar
Hörnfläkt:tokdyrt ju!!!
Vi har anlitat arkitekt för att skissa på en tillbyggnad och en ny planlösa har arkitekten runing i vårt hus. Bat ett kök med spisen i hörnet. Snyggt och det frigör rätt mycket värdefull bänkyta. Men: nu har jag surfat runt och kollat lite på vitvaror och just hörnfläktar är...minst sagt dyra! Ni som har hörnspis, vad har ni valt för fläkt?
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vad har du hittat för priser?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Den är fin men när jag letade priser så hittade jag inga. Någon som vet?
Har hört mig för lite i bekantskapskretsen och några verkar ha gjort som någon nämnde, byggt bort hörnet bakom spisen genom att sätta en vägg där så att det går att ha en vanlig fläkt. De fläktar jag syftade på är sådana som är gjorda för att sättas i ett 90-gradershörn. De kostar... billigste jag kunde hitta på vitvarumäklarna går på 10 000. Det får nog bli att bygga bort hörnet.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
@tank77
Var hittade du fläkten för den summan?
Var hittade du fläkten för den summan?
Förresten jag hittade den för 7000 kr nu inklusve fri frakt på Elektrostore.se:Robert_Maria skrev:
http://www.elektrostore.se/kundvagn...odId3=Futurum&itemid=16297&Quantity=1
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Tack för det beskedet.... Nu blir det till att shoppa!
Jag gjort presis så, dvs byggt upp en snedvägg i hörnet.carren skrev:Har hört mig för lite i bekantskapskretsen och några verkar ha gjort som någon nämnde, byggt bort hörnet bakom spisen genom att sätta en vägg där så att det går att ha en vanlig fläkt. De fläktar jag syftade på är sådana som är gjorda för att sättas i ett 90-gradershörn. De kostar... billigste jag kunde hitta på vitvarumäklarna går på 10 000. Det får nog bli att bygga bort hörnet.
Om du är nyfiken så kan du kolla på min projekt-tråd:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8576;start=all
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
I köksbyggartider har vi valt att omvärdera, det blir ingen hörnfläkt. Vi bygger istället en diagonal i hörnet och kommer använda oss av en traditionell fläkt.
För oss var det inte en prisfråga utan snarare en konstruktionsfråga, vi får helt enkelt inte plats med en hörnfläkt på grund av fönster.
För oss var det inte en prisfråga utan snarare en konstruktionsfråga, vi får helt enkelt inte plats med en hörnfläkt på grund av fönster.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden