3 692 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Horisontellt WC-avlopp
Hej!
Jag ska installera en vägghängd WC (IFÖ med tillhörande inbyggnadscistern). Detta kommer helst ske i en "låda" på väggen. Nu undrar jag om det är OK att dra avloppet horisontellt i denna lådan för att först en bit bort kopplas på en stam där även tvättställ och dusch ansluts? Givetvis dras allting med fall åt rätt håll
Jag ska installera en vägghängd WC (IFÖ med tillhörande inbyggnadscistern). Detta kommer helst ske i en "låda" på väggen. Nu undrar jag om det är OK att dra avloppet horisontellt i denna lådan för att först en bit bort kopplas på en stam där även tvättställ och dusch ansluts? Givetvis dras allting med fall åt rätt håll
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Är väl inget problem med det.
Protte
Protte
Jag tror väl egentligen inte heller att det är något större problem. Har dock aldrig sett eller hört talas om en sådan dragning av avlopp för just toalett. Du får jättegärna dubbelkolla om du kan! d^_^bhakaner skrev:
Klicka här för att svara