Under julstädningen skulle jag göra rent i badrummets golvbrunn. Då jag lyfte på locket såg jag något svart som stack fram lite:
DSC02670.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Något förvånad drog jag fram följande:
DSC02671.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frågorna är då, vad är det och var ska den där egentligen sitta?

Samt, hur illa är det att den hamnat helt fel?

Ser ut som en gummigenomföring, en sån man har till plåtskivor.
men den går säkert att använda som genomföring för avlopsrör med.
Kan den vara 32mm invändigt?

Den är oval, kanske 32 mm på längden, men framför allt är den försvunnen!!!

Troligen har hunden lånat den som tuggleksak, och sedan gömt den någonstans i huset.

Usch!

Jag tycker det ser ut som det allmänna klägget som man hittar när det är stopp i avlopp/vattenlås.
Sånt som jag får rensa bort allt som oftast ur våra rör.

Jag tror att det är något nytt kemiskt fanskap som de har stoppat i tvål/schampo/tandkräm/deodorant.

PS
Har inte hund.
DS

Eller så är det något tappat, som inte har med brunnen att göra.
Ser onekligen ut som en genomföringsring som man sätter i hål borrade i plåt för kabel- el rörgenomföringar.

Oldboy skrev:
Eller så är det något tappat, som inte har med brunnen att göra.
Ser onekligen ut som en genomföringsring som man sätter i hål borrade i plåt för kabel- el rörgenomföringar.
Nja, som man (kanske) ser på övre bilden satt den nästan fast i öppningen uppåt. Dit ramlar inget.

Glömde att vi hade en rörmokare här förra vintern som bl.a. spolade avloppet. Kan det ha med saken att göra?

Redigerat:
"Glömde att vi hade en rörmokare här förra vintern som bl.a. spolade avloppet. Kan det ha med saken att göra?"
Kanske. Är det inte mycket som kletar fast i avloppet utan att det för den skull tillhör installationen?

(Jag är ingen VVS:are, så jag vet inte om man i modern VVS-utrustning faktiskt använder sådan genomföringar någonstans.)

C
jarlh skrev:
Nja, som man (kanske) ser på övre bilden satt den nästan fast i öppningen uppåt. Dit ramlar inget.
Vart tar öppningen uppåt vägen då? Det är inte nåt som tvättmaskinen spottat ut?

cpalm skrev:
Vart tar öppningen uppåt vägen då? Det är inte nåt som tvättmaskinen spottat ut?
Mycket bra fråga! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, och förstår inte någonting nu...

Tvättstugan finns på bottenvåningen, så någon tvättmaskin är det inte. Ej heller handfatet, för det avloppet går en annan väg. Duschen är inte nära. Så ingen aning är mitt svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.