Under julstädningen skulle jag göra rent i badrummets golvbrunn. Då jag lyfte på locket såg jag något svart som stack fram lite:
Något förvånad drog jag fram följande:
Frågorna är då, vad är det och var ska den där egentligen sitta?
Samt, hur illa är det att den hamnat helt fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Något förvånad drog jag fram följande:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågorna är då, vad är det och var ska den där egentligen sitta?
Samt, hur illa är det att den hamnat helt fel?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Usch!
Jag tycker det ser ut som det allmänna klägget som man hittar när det är stopp i avlopp/vattenlås.
Sånt som jag får rensa bort allt som oftast ur våra rör.
Jag tror att det är något nytt kemiskt fanskap som de har stoppat i tvål/schampo/tandkräm/deodorant.
PS
Har inte hund.
DS
Jag tycker det ser ut som det allmänna klägget som man hittar när det är stopp i avlopp/vattenlås.
Sånt som jag får rensa bort allt som oftast ur våra rör.
Jag tror att det är något nytt kemiskt fanskap som de har stoppat i tvål/schampo/tandkräm/deodorant.
PS
Har inte hund.
DS
Nja, som man (kanske) ser på övre bilden satt den nästan fast i öppningen uppåt. Dit ramlar inget.Oldboy skrev:
Glömde att vi hade en rörmokare här förra vintern som bl.a. spolade avloppet. Kan det ha med saken att göra?
Redigerat:
"Glömde att vi hade en rörmokare här förra vintern som bl.a. spolade avloppet. Kan det ha med saken att göra?"
Kanske. Är det inte mycket som kletar fast i avloppet utan att det för den skull tillhör installationen?
(Jag är ingen VVS:are, så jag vet inte om man i modern VVS-utrustning faktiskt använder sådan genomföringar någonstans.)
Kanske. Är det inte mycket som kletar fast i avloppet utan att det för den skull tillhör installationen?
(Jag är ingen VVS:are, så jag vet inte om man i modern VVS-utrustning faktiskt använder sådan genomföringar någonstans.)
Mycket bra fråga! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, och förstår inte någonting nu...cpalm skrev:
Tvättstugan finns på bottenvåningen, så någon tvättmaskin är det inte. Ej heller handfatet, för det avloppet går en annan väg. Duschen är inte nära. Så ingen aning är mitt svar.
Klicka här för att svara