E
Det kommer, var lugn.

• Gilla
altaxis och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, mängden avbrott beror på nätet, inte på tjänsteleverantören.
Sluta gräva i trädgården så kommer antalet avbrott att minska.
Fast frågan är om det är i nätägarens eller tjänsteleverantörens nät avbrotten sker i.

Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Det har knappast någon betydelse.vilken operstöeör du väljer, du har ju samma utrustning ändå.
TS vill ju vara anonym på nätet och inte få sina uppgifter utlämnade till post&telestyrelsen, etc.

E El-Löken66 skrev:
Det kommer, var lugn.
Nej. Snackade med honom, han tyckte det nog var lite dålig placering av röret genom väggen och dosan så han skrev upp det som installationsfel.
Alla här i världen är tydligen inte lökar.

• Haha
  • Gilla
sunqan och 1 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Fast frågan är om det är i nätägarens eller tjänsteleverantörens nät avbrotten sker i.
Beror på orsak till problemet och hur man delar ansvar, dvs vem som äger/driftar olika nätutrustningar. Längre avbrott beror nästan alltid på felaktig fiber, avgrävning, nedkört fiberskåp, etc. Kortare avbrott/problem kan vara nätutrustning på IP-nivå med brister i diversitet/redundans, även hos innehållsleverantörerna.

A AndersS skrev:
Beror på orsak till problemet och hur man delar ansvar, dvs vem som äger/driftar olika nätutrustningar. Längre avbrott beror nästan alltid på felaktig fiber, avgrävning, nedkört fiberskåp, etc. Kortare avbrott/problem kan vara nätutrustning på IP-nivå med brister i diversitet/redundans, även hos innehållsleverantörerna.
Ja, det var det jag menade, utrustning kan gå ner av olika anledningar, och då kan det ske i både nätägarens och tjänsteleverantörens nät.
Så att säga att det inte spelar någon roll vilken tjänsteleverantör man har när man pratar om antalet avbrott är felaktigt.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Grunnar lite på att byta från Bahnhof till någon annan (vad annars:D), därför att det är rätt mycket avbrott. Anledningen till att Bahnhof valdes från första början, var att de inte lämnade ut uppgifter hur som helst och så här de VPN. Har de andra leverantörerna liknande policy?

Staffans

Ps.
Bahnhofkillen trodde att ip-onley, skulle ha ringt redan i början av denna vecka. Så blev det inte!:p
Just 0-policy tror jag de är ensamma om.
Stapeldiagram visar antal utlämnade kunders personuppgifter av Telia, Com Hem, Bredbandsbolaget och Bahnhof med 0 för Bahnhof.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Partisk källa

Ska du hitta någon som är bättre, har nöjdare kunder, är det inte jättemånga att välja på.
Stapeldiagram som visar kundnöjdhet, SKI bredband 2017, med Ownit och Bahnhof i topp följt av andra leverantörer.
Skapa konto

https://bredbandfiberbästitest.se/

• Gilla
debbo och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Kors i taket. Igår ringde de. Idag lagades den.
Så här såg det ut.
Vad är det jag ser för grejor?

En bild på en nyligen reparerad vatteninstallation med ett blått rördelningssystem och oisolerat kopparrör på marken.
Skapa konto

När de stack och sade att det var klart, såg det ut såhär! Skall verkligen inte skyddsröret skarvas också?

Staffans

• Reparerad ledning i mark med en skarvkoppling mellan två kablar omgivna av grus och småstenar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Fanns den turkosa ducten/fiberslangen inne i den gula redan tidigare, om så är fallet är det en godkänd lagning.

Och en maskin för att mata fiber med.

Staffans2000
A AndersS skrev:
Fanns den turkosa ducten/fiberslangen inne i den gula redan tidigare, om så är fallet är det en godkänd lagning.

Och en maskin för att mata fiber med.
Minns inte om det var samma turkosa slang. Men det fanns en slang i slangen, när jag kikade in genom jacken.
Det som förvånar mig, är att det kommer att komma in vatten och jord o ytterröret.

Staffans

Minns inte om det var samma turkosa slang. Men det fanns en slang i slangen, när jag kikade in genom jacken.
Det som förvånar mig, är att det kommer att komma in vatten och jord o ytterröret.

Staffans
Det saknar betydelse, helt korrekt reparation
Dra på lite eltape för att stilla ditt sinne, eller vulktape ifall du har

Staffans2000
Raskus Raskus skrev:
Det saknar betydelse, helt korrekt reparation
Dra på lite eltape för att stilla ditt sinne, eller vulktape ifall du har
Som totalnovis, tycker jag att det är konstigt att reparationsstället är svagare än resten av ledningen. Varför ha ett skyddsrör överhuvudtaget?

Staffans

Som totalnovis, tycker jag att det är konstigt att reparationsstället är svagare än resten av ledningen. Varför ha ett skyddsrör överhuvudtaget?

Staffans
Oklart varför man dragit en 7 mm dukt inuti en grövre dukt, det brukar vara antingen eller.
Vad menar du med att skarva den yttre slangen, hur ska skarven på den inre slangen få plats tänkte du?

E
Raskus Raskus skrev:
Oklart varför man dragit en 7 mm dukt inuti en grövre dukt, det brukar vara antingen eller.
Vad menar du med att skarva den yttre slangen, hur ska skarven på den inre slangen få plats tänkte du?
Storlek.

E El-Löken66 skrev:
Storlek.
Utveckla

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.