Nu har frågan/tolkningen om grönt avdrag vänt. Och om jag läser rätt så får man grönt avdrag nu även om man skulle ”sälja” en del av sin lagrade el. Och då är det lockande att köpa ett "smart lagringsbatteri" och HomeVolt är intressant då det kan placeras utomhus och har integrerad inverter/växelriktare.

Vad som är lite oroande angående Homevolt batteriet är att det inte har skett några leveranser än? Och kommer produkten att fungera som utlovat? ( det är lite ”NorthVolt” över det hela… ) Är det någon som har mer info om någon installation som är i drift och fungerar?

Hej, ser ut att första ska installeras tidigast 2 september enligt mailet jag fick som forehands bokare.
Så får nog vänta tills dess, väntar själv på installation dag efter slutfört beställningen och skickat in information om anmälan till nätbolaget.

Tack buffyin för info!

B buffyin skrev:
Hej, ser ut att första ska installeras tidigast 2 september enligt mailet jag fick som forehands bokare.
Så får nog vänta tills dess, väntar själv på installation dag efter slutfört beställningen och skickat in information om anmälan till nätbolaget.
Har du fått Homevolt installerat?

Zevv Zevv skrev:
Får den 23 oktober efter samtal föra veckan.

• Gilla
Zevv
  • Laddar…
Zevv Zevv skrev:
Hej, fick min installerad idag och enligt Tiber passera det 100st 16/10 så nu börjar de rullas ut iaf.

• Gilla
Zevv
  • Laddar…
Det är nära nu, leveransen kom såklart med eldriven lastbil.
Inplastade kartonger på en träpall utanför ett rött hus, bredvid en grå bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är nära nu, leveransen kom såklart med eldriven lastbil.
[bild]
En rekommendation är att kolla så klämmorna är rätt vid installation (mina blev fel, har vänt i mjukvaran o klagat till Tibber). Detta, flöde och schema kan man endast se i service menyn (aktiveras med vänster knapp under skalet och surfar in till homevolt IP) kan ju alltid be installatören visa dig :)

• Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Installerar ni de utomhus eller inomhus? Jag skulle vilja ha mina i ett pannrum, vet inte om det är ok?

Dessutom, någon som gjort en jämförelse med Greenelys Pixii?

• Gilla
Birgitta Adamson
  • Laddar…
Mitt är tänkt att ha i garaget, tror inte dom får sitta i bostadshuset.

Stefan N Stefan N skrev:
Jag antar att man måste ha ett uppvärmt garage?

Nej, det behövs inte. Det kan ju monteras utomhus om man vill.

• Gilla
Einh
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nej, det behövs inte. Det kan ju monteras utomhus om man vill.
Klarar de av riktiga vintertemperaturer?

-20

• Gilla
Einh
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ett pannrum är ju godkänt för att ha en het vedpanna i, känns märkligt att det inte skulle få sitta där eg. Problemet att ha det utomhus för oss är att vi kan få nedåt -35. Dessutom känns det ju som det finns en viss stöldrisk när det sitter utomhus...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.