Tjenare!

har nyligen fått min lägenhet och i vardagsrummet finns ett gammalt fint holländskt parkett som jag gärna hade behållt.. men har lite frågor.

1: lägenheten är inrökt och jag kommer göra en del åtgärder för att få bort detta, men räcker det med att tvätta golvet ordentligt eller krävs de slipning för att golvet inte skall fortsätta lukta?

2: på vissa ställen av golvet så är de upphöjt, är detta något som en golvläggare kan fixa eller är golvet för slitet? Bifogar en bild på vad jag menar.

Ha en grym jul allesammans!
/fluffe

• Trägolv med smuts och skräp, synlig slitage, behöver städning, inomhusmiljö, nedfallna partiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Om det är ytskiktet som har släppt från mellanlagret av lamellparketten så kan det gå att limma tillbaks den. En bra golvläggare bör kunna se om det går och i så fall kunna göra det.

Tack detsamma!

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om det är ytskiktet som har släppt från mellanlagret av lamellparketten så kan det gå att limma tillbaks den. En bra golvläggare bör kunna se om det går och i så fall kunna göra det.

Tack detsamma!
Tack för svaret! Skall kontakta en firma o be dem kolla på de så blir de ordentligt :)

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.