Ngn som vet var man kna köpa bra men hyffsat billiga hole-in-one dos borr?

De jag sett kost ca 800kr

Den första länken är originalet så kvaliteten där skiljer troligen inte från den man köper på "fina" butiken...
Den andra kan jag inte svara på men antar att man som vanligt får vad man betalar för...

//Markus

Någon som provat och kan ge ris eller ros åt de olika allternativen?

Kanske har nämt det tidigare, men jag använder det plastskydd som dosborren levererades i. Det passar i apparatdosorna. Jag har försett denna plastbit med en avkapad franskskruv som gör en litet jack där jag skall borra. Det blir perfekt varje gång (iprincip) och det kostar gratis.

Använder Hole in One och det fungerar utmärkt!

Nackdelen med att använda det lock som följer med dosfräsen är väl att man måste ta bort skivan och borra? Annars är det en bra och billig lösning

//Markus

unigas skrev:
Använder Hole in One och det fungerar utmärkt!

Nackdelen med att använda det lock som följer med dosfräsen är väl att man måste ta bort skivan och borra? Annars är det en bra och billig lösning

//Markus
Ja, man får luta ut skivan från väggen så man kan borra.

Det verkar ju som en himla smidig grej.

Fungerar den där manicken om man har både osb-skiva och gips i väggarna, eller blir det för tjockt för magnetsökning?

det ser ut som den enklare sökaren på jula funkar på ett annat sätt ån den dyra på bilden kan man se två spikar i den billiga sökaren, hur funkar dessa en förklaring vore bra!!

Den enklare varianten funkar som centrering för borren på hålsågen, man måste mäta på gipset men man kan ha lite slarvmån för metalltratten på holefindern styr borren rätt.

måste vara rekord i sent svar ;)

1 år och 4 månader... men hursom så gör det tråden komplett och man önskar att sökfunktionen var bättre än den är idag... (lättare att söka med google på byggahus nästan)

Kolla Biltema art nr: 16-871 (dosmagneter för 279 spänn). Har inte provat själv men priset känns ok jämfört med andra...
www.biltema.se

Jag med..
Och kollar man noga på dem har de samma präglade "nummer" på sig som originalet :)

Den i första länken är en riktig kanon-pryl.
Helt oumbärlig vid gipssättning och kvalitén är god nog för en yrkesman.
Funkar utan några som helst problem genom vanligt 13mm gips.
Finns att köpa lite överallt.

Den andra med spik är meningslös då man inte kan skjuta runt skiven när man väl har fått upp den mot väggen.

jag provade den "billiga" med spikar men lessande och köpte orginalet, har fungerat suveränt, ska man sätta skivor i ett helt hus är det definitivt att rekommendera

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.