Halloj.

Det börjar bli dags att koppla in en eller två ackumulatortankar till (har
byggt om köket så det får plats nu, har inte haft utrymme innan)

"Problemet" är att golvnivån där de nya tankarna kommer stå är ca 1m högre
än där pannan och den gamla tanken står.

Det är ca 2m bort från den gamla tanken.

Hur löser man bäst inkopplingen av dessa?, parallell eller seriekoppling?
Något annat man bör tänka på?

Laddning/urladdning sköts av en Laddomat 4030.

/Daniel
 
Oavsett golvskillnaden så är ju seriekopplingen att föredra!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.