Jag ska ställa ett skåp med en bänkskiva bredvid ett vägghängt handfat. Ska bänkskivan vara i höjd med handfatet (A ca 85cm) eller precis under (B)?

• Väggmonterat handfat med markeringar för höjdalternativ för bänkskiva; alternativ A i höjd med handfatet (ca 85 cm) och alternativ B precis under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
BirgitS
Det är väl mest en fråga om tycke och smak med standardhöjd för kommoder och bänkskivor är 85 cm.

• Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Jag hade ju följt ovankanten på vasken men det är ju en smaksak och det finns ju liksom inga regler för detta. ;)

• Gilla
ILoveFunkis
  • Laddar…
A, annars ser det bara konstigt ut.

• Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
A, annars ser det bara konstigt ut.
Jag håller med. Men smaksak

• Gilla
ILoveFunkis
  • Laddar…
Glömde skriva att det finns ett fönster i hörnet. Det är kakel runt som är vinklat nedåt och slutar i höjd med B.
Vet inte om det kommer se konstigt ut om bänkskivan är i höjd med A på grund av det.
(Vet att skisserna är konstiga, men man får ha lite fantasi 😂)

• Skiss av ett hörn i ett rum med ett handfat till vänster, en bänkskiva till höger och en markerad fönsterplats i hörnet.
    Skapa konto
  • Fönsterhörn med kakel som vinklas nedåt, med en skiss som markerar bänkskivans höjd.
    Skapa konto
Paul-Staffanstorp
Då ändrade naturligtvis förutsättningarna alltihop så då måste den ju ligga i liv med smygens nederkant för annars ser det ju ännu konstigare ut. 😱

• Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Ja, med denna info så hade jag valt fönstersmyg nivån också

• Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.