Har funderat lite på att försöka få mer taköjd. En tanke som slagit mig är att höja hela takkonstruktionen 30cm genom att trycka upp det med domkrafter utplacerade för att jämnt fördela trycket. Därefter få in en kombination av reglar emellan alternativt en limträbalk liknande 310 x 90.

Någon som gjort liknande projekt?
 
Nyfiken på liknande idé till stugan... hur har detta gått för dig?
 
F FidBil skrev:
Nyfiken på liknande idé till stugan... hur har detta gått för dig?
Var i kontakt med byggnadskontoret och de bekräftade att jag behövde bygglov (bor utanför detaljplan). Sedan har all annan renovering med huset legat i fokus så har inte prioriterat detta. Men just nu känns det som att det blir ett för stort projekt. Får se framåt våren om man kommer på andra tankar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.