S Styrtekniker skrev:
Tror det är svårt. Det är materialen som gör att jobben går ihop sig. Iaf för oss.
Med de timtaxor som tas så låter det orimligt att det inte skulle gå att driva ett företag utan att blåsa kunden på material. Är du hantverkare eller grossist? Kanske borde byta bransch ifall det inte går att försörja sig på själva hantverket.

Greyoso Greyoso skrev:
ber verkligen om ursäkt Styrtekniker om du uppfattade mitt svar som spydigt. Var absolut inte min mening. Fullt införstådd i att det kan innebära ett högre pris och tror/hoppas inte att jag skulle komma undan billigare. Utan bara om det är genomförbart eller inte. Mitt svar var främst utifrån att det enligt min oinsatta syn är ett ”smidigt jobb” utifrån att det inte behöver inväntas en eventuellt försenad leverans. Men jag vet som sagt ingenting om hur hårt trycket är för stunden.
Ingen fara. Tidvis är det en lite hårdare nivå här. Det är lätt att åka med. Tar man bort ironi och lite hårdare språkbruk. Så tycker jag att mitt budskap är tydligt. Betala vad det kostar utan att knorra och luras inte med oskäliga priser. Gäller även dålig planering. Sen är det valet mellan fortare eller billigare. Fortare= dyrare, billigare= bättre planering.

Någon skrev tidigare att det var svårt att klara sig på installationsjobb utan att få sälja pumpen.
Jag har fått två lvp installerade för några år sedan. Arbetet kostade ca 5 000 kr plus rot. Ingen var på plats längre än tre timmar. Det är väl ganska bra betalt?

• Gilla
Greyoso
  • Laddar…
H
T torkelb skrev:
Så här står det i en av mina offerter och med tanke på rådande förhållanden tycker jag inte att rad tre är märklig, men alla gör inte så. Däremot tycker jag att rad två är lurig och oskälig i dessa dagar. Det är inte många fall där man kan installera inom 30 dagar och hur mycket kan säljaren då höja priset? Hur lång tid tar det att få borrtillstånd vid bergvärme? Jag valde bort detta företag, för det finns andra med bättre villkor!

[bild]
Skulle ha vit med en rad till, där de förbinder sig att installera inom 30 dagar. Som det står nu så kan de förhala installationen för att utbett högre pris.

O olotor skrev:
Någon skrev tidigare att det var svårt att klara sig på installationsjobb utan att få sälja pumpen.
Jag har fått två lvp installerade för några år sedan. Arbetet kostade ca 5 000 kr plus rot. Ingen var på plats längre än tre timmar. Det är väl ganska bra betalt?
Tycker du att priset var skäligt?

Jag hade inga synpunkter på fakturan. Jag vill bara visa att en installation ger ganska bra pengar eftersom någon tidigare tycker att man måste sälja maskinen också för att tjäna pengar.

O olotor skrev:
Jag hade inga synpunkter på fakturan. Jag vill bara visa att en installation ger ganska bra pengar eftersom någon tidigare tycker att man måste sälja maskinen också för att tjäna pengar.
Förstår. Därför jag frågade var att andra som fått din faktura inte tyckt att jobb insatsen var värt 5000.

Jag visste om det, ingick i den accepterade offerten.

• Gilla
Styrtekniker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.