BirgitS
D DataJakob skrev:
Även fast nuvarande isolering är gjort på 80-talet och om man hade tagit i lite extra för ny isolering?
//ovetande
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar men i dessa tider vill man ju verkligen ha så mycket isolering som möjligt.
 
  • Gilla
DataJakob
  • Laddar…
Även om föreningen skulle vara pisitiv till ombyggnaden, får du nog räkna med att det kostar en del att köpa till de delar du vill nyttja.
 
S sunqan skrev:
Även om föreningen skulle vara pisitiv till ombyggnaden, får du nog räkna med att det kostar en del att köpa till de delar du vill nyttja.
Det är rimligt, frågan är vad kvm. priset skulle bli. handlar om ca 40 kvm av vindytan. men känns orimligt att ta samma kvmpris som på bostaden?
 
D DataJakob skrev:
Det är rimligt, frågan är vad kvm. priset skulle bli. handlar om ca 40 kvm av vindytan. men känns orimligt att ta samma kvmpris som på bostaden?
Det rimliga är väl att det motsvarar värdeökningen av din lägenhet?
 
S sunqan skrev:
Det rimliga är väl att det motsvarar värdeökningen av din lägenhet?
Hmm jo men värdeökning baserat på en värdering? Efter kostnad för allt arbete? finns ganska många faktorer som lägger sig i..
 
S sunqan skrev:
Det rimliga är väl att det motsvarar värdeökningen av din lägenhet?
Hur kan en Lgh öka i värde av några m3 extra luft? Möjligtvis samma lika som jobbet kostar, kanske. Försök få ett utlåtande av en mäklarbild det skulle behövas
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur kan en Lgh öka i värde av några m3 extra luft? Möjligtvis samma lika som jobbet kostar, kanske. Försök få ett utlåtande av en mäklarbild det skulle behövas
Det kan man tycka, men det är tveklöst så att syftet är att göra lägenheten luftigare och på så sätt större. Men som du är inne på - ett utlåtande av en oberoende värderingsman kommer nog att krävas.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D DataJakob skrev:
Hmm jo men värdeökning baserat på en värdering? Efter kostnad för allt arbete? finns ganska många faktorer som lägger sig i..
Tror inte föreningen bryr sig om dina kostnader :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.