1 810 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Höja betonggolv med flytspakel
Hej,
Håller på att gör om i ett äldre hus från 1940 talet, källarplan, oisolerat betonggolv.
Har rivit ned väggar mellan 3 rum och det är nu nivåskillnader, ena delen så mycket som 4cm.
Har en gammal brunn som jag tänkt gjuta igen med vattentät betong.
Fungerar det att flytspakla eller får man ingen bra hållbarhet?
Håller på att gör om i ett äldre hus från 1940 talet, källarplan, oisolerat betonggolv.
Har rivit ned väggar mellan 3 rum och det är nu nivåskillnader, ena delen så mycket som 4cm.
Har en gammal brunn som jag tänkt gjuta igen med vattentät betong.
Fungerar det att flytspakla eller får man ingen bra hållbarhet?
Det fungerar att flytspackla, finns flytspackel som klarar den skikttjockleken. Annars går det att flytspackla två gånger för det krävs mest med primer mellan.
Klicka här för att svara