3 480 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Högtryckstvätt för 5 Ampere
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Om elen är avsäkrad med 6A för att ledningarna inte klarar mer så finns det nog anledning att se över anläggningen av andra skäl också. Kan i värsta fall vara akut brandrisk om det är gamla torra tygisolerade kablar.
Tror ni har övertygat mig mig att börja med att se över elen, innan jag tar itu med annat. Jag får tacka för det!Magnus E K skrev:
Efter lite koll i helgen konstaterar jag att det går att få ut 10A. Någon har nångång satt in vekare säkti går än vad som var nödvändigt. Bra att det inte var tvärtom.
Men jag har i alla fall tagit till mig det att elen nog behöver ses över. Så det ska fixas i alla fall.
Men jag har i alla fall tagit till mig det att elen nog behöver ses över. Så det ska fixas i alla fall.
Hur ser befintlig installation ut? Är det tomrör är det enkelt/"billigt" att fixa grövre kabel (beror på tjocklek på tomrör). Annars beror kostnaden på avstånd och hur lätt det går att få dit kabel. Men låter spontant som det som ger mest nytta är att justera elinstallationen.B Byggfuskarn skrev:
10A ger bättre läge, men ha bara koll på att kabeln är ok, så att det inte är en anledning till att man säkrat 6A tidigare.
Nja, med tanke på den inkompetens i ämnet jag tidigare uppvisat i tråden, ska jag nog vara lite försiktig i vad jag tror.Shakula skrev:
Hur ser befintlig installation ut? Är det tomrör är det enkelt/"billigt" att fixa grövre kabel (beror på tjocklek på tomrör). Annars beror kostnaden på avstånd och hur lätt det går att få dit kabel. Men låter spontant som det som ger mest nytta är att justera elinstallationen.
10A ger bättre läge, men ha bara koll på att kabeln är ok, så att det inte är en anledning till att man säkrat 6A tidigare.
Klicka här för att svara