Hej.
Är i behov av ett par högtalarstativ runt 25-30cm höjd men har svårt att hitta några så låga, de flesta verkar vara runt 40cm och högre.
Det är ett par golvhögtalare som jag ska använda som surround i ett biosystem och dom behöver komma upp runt 25-30cm för att inte soffan ska skymma ljudet samt att dom kommer upp lite över öronhöjd när man sitter i soffan.

Golvhögtalarnas mått 90x21x25 h/b/d

Har ni något tips på färdiga eller ska jag försöka slöjda ihop något själv:)

Jag behövde olika höjd på stativen, så jag köpte dessa och kapade den ena.

Ok, det gick att demontera topp/bottenplattan då och kapa för att sedan skruva ihop det igen?

Jag byggde ett par väldigt enkla stativ till mina pk-högtalare :) 2 st 70x70 reglar kapade i rätt längd sedan 2 mdf-bitar en som topp och en som botten, på med färg i lämplig kulör sen är det färdigt ;)
20130911_080019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Ralle Beh och 1 till
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
Ok, det gick att demontera topp/bottenplattan då och kapa för att sedan skruva ihop det igen?
Precis.

Jo_W skrev:
Jag byggde ett par väldigt enkla stativ till mina pk-högtalare :) 2 st 70x70 reglar kapade i rätt längd sedan 2 mdf-bitar en som topp och en som botten, på med färg i lämplig kulör sen är det färdigt ;)
[bild]
Pk-burkar?

Jo_W skrev:
[bild]
Okay, det såg ju helt ok ut. Ska kika i virkesgömmorna och se om det finns något lämpligt, annars blir det att köpa färdiga och kapa ner dom till lagom höjd.

Jo_w: är du faktisktian eller?

Raukman skrev:
Jo_w: är du faktisktian eller?
Jag läser en del på faktiskt och har väl ställt någon fråga där någon gång främst i diy-delen. Det är hembyggda pk-burkar, har 2 basreflex som frontar och en sluten som center. Nästa steg blir att få upp 4 slutna mupps som bakkanaler, har lådor (ifrån senaste gruppköpet) och element ska bara få på vit färg........

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.