Ja , skulle det inte passa, får du väl ta "golvlistsvarianten" ändå ;D ;DIngvarW skrev:I min gjutna platta har jag i vardagsrummet dragit en jäkla massa extra VP-rör hit och dit för att från stereon kunna vara helt flexibel med vart jag ställer högtalarna. I nytt hus är det svårt att veta exakt hur man vill möblera och nu tänkte jag att oavsett möbleringen skall högtalarna kunna stå varsomhelst utan en massa kablar liggande på golvet.
Det skall bli spännande att se om det fungerar och om jag kommer sakna någon placering,haha.
mvh ingo
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
finns radioöverföring till baksystemet också
typ pioneer dcs 515
funkar om man inte kan lägga ut tusingar på lite kabel
snyggt och lätt ...inget för PA byggare och knösar kanske ... men om man inte har byxorna fulla med stålar till festomaskiner, guldkranar och det optimala ljudet så funkar det
typ pioneer dcs 515
funkar om man inte kan lägga ut tusingar på lite kabel
snyggt och lätt ...inget för PA byggare och knösar kanske ... men om man inte har byxorna fulla med stålar till festomaskiner, guldkranar och det optimala ljudet så funkar det
Om du vill dra korta VP rör rekomenderar jag att du drar dem under golvet. Kan du nog spara sådär 4-5 meter för varje kabel.
Bör nämnas att VP rör bör dras vertikalt i väggar. Horizontelt endast vid golv eller tak.
Men som sagt. Dra dem ner och under golvet. Du får gärna ta bilder under arbetet och när du är klar med resultatet.
Bör nämnas att VP rör bör dras vertikalt i väggar. Horizontelt endast vid golv eller tak.
Men som sagt. Dra dem ner och under golvet. Du får gärna ta bilder under arbetet och när du är klar med resultatet.
Klicka här för att svara