33 042 läst ·
152 svar
33k läst
152 svar
Höghastighetståg genom vår gård
Fast nu var det ju inte det som var frågan utan en grupp på FBI ikeo skrev:
undrar om de såg den samhällsekonomiska nyttan med Östra stambanan 1860 och hur hade de råd dåA asa-nesse skrev:Det där med höghastighetståg råder det ju ingen politisk enighet om. Det verkar dessutom inte vara en bra idé om man ser på det ur samhällsekonomisk synpunkt. Om du trivs och vill bo kvar så spjärna emot i det längsta. Sedan är ju alltid problemet om du får så pass betalt att du kan köpa något likvärdigt. Och hur lätt är det att hitta något sådant? Och rösta på ett parti som är emot höghastighetstågen!
Det är skönt när det finns stora tänkareS Stego1 skrev:Går inte att påverka? Vi lever väl för fasen i en demokrati. Det orerar ju vår oduglige statsminister om både nu och sju. Jag håller med TS. Det finns inget behov av denna racerbana. Ska klimatmålen nås som MP ylar om så skjuts det i sank av denna satsning. Dessa miljarder behövs på andra håll med tanke på pensioner, vård, omsorg och skolor. Ska dessutom importen av folk från lågnivåländer fortsätta så vill det nog till att Magdalena håller i kosingen. Miljöeffekterna av bygget komner att påverka klimatet och miljön negativt i 20 år enligt expertisen. Greta säger ju att förändringen måste komna NU.
Mitt råd är att protestera vilt Gå fullt ut med överklagande i alla instanser.
man kan ju undra vem av alla berörda Villaägarna ska företrädaD Daniel el travieso skrev:Jag hade kontaktat min länsstyrelse för rådgivning och att uppmärksamma dem på problemet med den hotade arten. Pratat med Naturskyddsföreningen för att få stöd. Om du är med i Villaägarna kan du ringa deras jurister för att få stöd och information om vilka rättigheter du har som fastighetsägare. Det har generellt blivit svårare och dyrare för myndigheter att expropriera mark från privata
Jag bodde i över 20 år bredvid östra stambanan ca 60 meter ifrån, gick aldelens utmärkt men det är klart det gick långsammare då, villaområdet byggt på 60 taletS StugLajf skrev:Följer lite med här, har ett par tomter och en stuga i en av korridorerna, men har ej blivit inbjuden till något möte, kanske det bara är dom som har adress i området?
Är där några som vet reglerna för kompensation vid evt. buller om dom inte väljer att ligga banan på mina tomter, men ändå så nära att det bullrar så mycket att man förlorar på fastighetsvärderingen? Där är ju ingen som pallar att höra på nått jävla tåg konstant om man har betalad för att komma bort från stan.
Med sista förslaget så innebär det att alla i stan skall ta sig till Finja. Om de nu får för sig att bygga en station så måste de alltså bygga 2 för att det skall löna sig.hsd skrev:
Men det hade varit riktigt jävla roligt om de bara haft kvar bussen som lär vara mer än 3 km från hållplatserna.
Vad är felet på att bygga bredvid befintlig räls egentligen. Dubbelspår eller trippelspår lär vara billigare än att komma fram några minuter tidigare.
Det är iallafall majoritet av nej i vår kommun av alla som gör sig hörda. Och nästan alla har samma argument "låt bli att skörda privatpersoners hem" eller något.
Att majoriteten av alla som regerar är negativa är fullt normalt då de som inte är negativa oftast är tysta. Skulle man aldrig behöva lösa in fastigheter hade vi haft ett väldigt dåligt vägnät.
Även om man försöker undvika att behöva riva hus är de geologiska förutsättningarna starkt bidragande till var man lägger infrastruktur.
Även om man försöker undvika att behöva riva hus är de geologiska förutsättningarna starkt bidragande till var man lägger infrastruktur.
Bygg gärna men inte hos mig el i närheten, de som lyckas bäst med att stoppa alla projekt är där de rika bor är det inte konstigtG-83 skrev:
Att majoriteten av alla som regerar är negativa är fullt normalt då de som inte är negativa oftast är tysta. Skulle man aldrig behöva lösa in fastigheter hade vi haft ett väldigt dåligt vägnät.
B b8q skrev:Jag föreslår att du väljer att sälja till en vinst på 25%, istället för att det ska behöva gå som i Kina, med sina så kallade "nail houses", där ägaren stretar emot in i det längsta:
[bild][/QUOTE
Men är det inte fantastiskt att det där går igenom just i Kina. Där man tror att staten är den som bestämmer hela vägen. Eller är detta en skröna?]
B b8q skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Demokrati innebär inte att alla kan få som de själva vill. Då hamnar vi i anarki och kaos.
Nu har du ju fel för digricebridge skrev:
Demokrati handlar om att du inte ska få vad du vill, du tror att du bestämmer men du blir överkörd ändå.
Finns flera sjuka fall i Hässleholm där politikerna är för demokrati men i hemlighet är de inte för kommuninvånarna överhuvudtaget.