5 291 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Högblanka kök utan handtag
HTH har et kök utan knoppar och handtag. Minns inte om det är högblankt, tyvärr, och nu har HTH plötsligt tagit bort katalogen från hemsidan. Jag hittade dock en bild på deres "Röda marknaden":
http://www.hth.dk/default.asp?id=303&pid=1208
mvh hanneli
http://www.hth.dk/default.asp?id=303&pid=1208
mvh hanneli
Jag har ett högblankt vitt kök utan handtag från kökstillverkaren Schmidt Kök. Stilrent vart det som bara den.
Tänk på att falsa bänkskivan i underkant så det blir lätt att komma in i de översta lådorna bara. Jag anser även att det är mucho importanto att hålla rena linjer mellan alla luckor annars kan det se konstigt ut. Hoppas du hittar något som passar dig.
//B
//B
Ikea abstrakt finns i rött, svart och vitt.
Noblessa har blankt vinrött som också är tjusigt.
Vi håller på att sätta upp ett Svart Ikea i alla fall och ett komplett kök på ena kortsidan och ena långsidan landade på exakt 30 000 ink luckor, handtag, sockel mm (4*5meter stort rum)
Sen tillkomer ju saker som nya strömbrytare, nya uttag, bänskskiva, nya vitvaror mm så i slutändan så verkar vi landa på runt 95 000 (med vitvarar för 30, bänkskiva granit för 25, el för 5, diverse byggmaterial för nya väggar samt övrigt smålock mm ca 5 till )
Obs - köket är helt blankt - det ser inte riktigt ut så på bilderna men det är så du kan spegla dig i ytan i princip
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...854&langId=-11&parentCats=10110*10652
Boogie - blankt ska d va - man
Noblessa har blankt vinrött som också är tjusigt.
Vi håller på att sätta upp ett Svart Ikea i alla fall och ett komplett kök på ena kortsidan och ena långsidan landade på exakt 30 000 ink luckor, handtag, sockel mm (4*5meter stort rum)
Obs - köket är helt blankt - det ser inte riktigt ut så på bilderna men det är så du kan spegla dig i ytan i princip
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...854&langId=-11&parentCats=10110*10652
Boogie - blankt ska d va - man
Kan man alltså ha IKEAS högblanka kök utan handtag? Finns det s.k. "touchfunktion" att köpa till?
Om du tänker på om det är förborrade hål för handtag i IKEAs kök så är svaret NEJ det är det ej och det brukar det sällan vara på kök eftersom alla inte vill ha handtag på samma plats.
Touch-öppnare lär du få leta efter någon annanstans dock men det borde finnas universallösningar.
Titta bara på de som sitter i t.ex. vitrinskåp på Ikea.
- En fjäderbelastad magenet i stommen.
- En stålplatta i dörren.
Tryck till en gång så låser fjäderdelen upp (ung som en kulspetspenna)
Tryck till igen och den låser (och magneten + stålplattan håller dörren på plats.
Detta borde finnas på diverse olika ställen.
Prova söka på clas ohlsson, rusta, JULA eller på nätet.
Jag är VERKLIGEN förvånad om det inte finns.
Tänk dock på att om du skall "tryck-öppna" på en blanksvart lucka så lär du få fingeravtryck rätt så snabbt.
Det är ju inte helt underhållsfritt kan jag tänka mig (fast vi har ett liggandes hemma som skall upp snart, vi körde dock med långsmala rostfria handtag då det faktiskt förbättrar utseendet på köket i alla fall om man ritar upp det på datorn (se bif. bild).

Touch-öppnare lär du få leta efter någon annanstans dock men det borde finnas universallösningar.
Titta bara på de som sitter i t.ex. vitrinskåp på Ikea.
- En fjäderbelastad magenet i stommen.
- En stålplatta i dörren.
Tryck till en gång så låser fjäderdelen upp (ung som en kulspetspenna)
Tryck till igen och den låser (och magneten + stålplattan håller dörren på plats.
Detta borde finnas på diverse olika ställen.
Prova söka på clas ohlsson, rusta, JULA eller på nätet.
Jag är VERKLIGEN förvånad om det inte finns.
Tänk dock på att om du skall "tryck-öppna" på en blanksvart lucka så lär du få fingeravtryck rätt så snabbt.
Det är ju inte helt underhållsfritt kan jag tänka mig (fast vi har ett liggandes hemma som skall upp snart, vi körde dock med långsmala rostfria handtag då det faktiskt förbättrar utseendet på köket i alla fall om man ritar upp det på datorn (se bif. bild).

Undvik Kök & Kök.
Deras vänliga bemötande upphör
iom kontraktstecknandet. (Därefter ägnar de sig mest åt
att kräva in pengar. 25% direkt efter kontraktstecknandet
och resten 1vecka innan leverans av köket).
Ansvaret för köket begränsar de sedan till att det funktionellt sett går att använda (Dvs om ändringar av
utseendemässig karaktär behöver göras pga fel i leveranser (vitvaror/köksdetaljer) och ändringen enbart har en estetisk påverkan så anser kök & kök att de ändå till fullo uppfyllt sitt åtagande)
Deras vänliga bemötande upphör
iom kontraktstecknandet. (Därefter ägnar de sig mest åt
att kräva in pengar. 25% direkt efter kontraktstecknandet
och resten 1vecka innan leverans av köket).
Ansvaret för köket begränsar de sedan till att det funktionellt sett går att använda (Dvs om ändringar av
utseendemässig karaktär behöver göras pga fel i leveranser (vitvaror/köksdetaljer) och ändringen enbart har en estetisk påverkan så anser kök & kök att de ändå till fullo uppfyllt sitt åtagande)
Gummigum skrev:
Klicka här för att svara