Nu är det otroligt klibbigt och kvavt ute. Hög luftfuktighet utomhus och varmt. har det svalt inomhus och framför allt i källaren. Då stiger RF rejält under dessa perioder.

Hur funkar det egentligen? Svalt inne och hög RF ute i kombination med varm luft.?
Blir RF inne högre då i denna kombo?
 
Claes Sörmland
Ja, då blir det klibbigt. Vänta en vecka så fryser du snart igen.

(Bodde i sydvästra Tyskland några år. Då var det så här typ mellan maj och september. Det är bara en attitydfråga, slappna av och acceptera att alltid vara klibbig. Acceptera att det finns ett skäl att duscha efter nattens svettande.)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.