Ja, då blir det klibbigt. Vänta en vecka så fryser du snart igen.
(Bodde i sydvästra Tyskland några år. Då var det så här typ mellan maj och september. Det är bara en attitydfråga, slappna av och acceptera att alltid vara klibbig. Acceptera att det finns ett skäl att duscha efter nattens svettande.)