G Gustav Olsson skrev:
Garaget är uppdelat i två delar: ett förråd på 10 kvm och en garagedel på 35 kvm. Känns som båda ytorna är för små för att investera i en luftvärmepump.

Kanske bättre att satsa på ett element i förrådet och förvara alla verktyg där?
Alternativt sätter du en radiator i garagedelen och installerar en enkel fläkt i vad jag antar är en innervägg mellan rummen. Borde räcka för att hålla 10-12 grader i bägge dessa.
 
  • Gilla
Gustav Olsson
  • Laddar…
harry73
G Gustav Olsson skrev:
Mögelangrepp börjar väl vid 70%? Eller varför minskar risken på vintern?
Är temperaturen under ca 10 grader, blir det inte så mycket mögelangrepp mer.
Störst risk för mögelangrepp är augusti, när det är varmt och fuktigt
 
För kännedom så satte jag in ett oljeelement (700W) med mycket gott resultat.

Elementet håller förrådsdelen runt +12 grader. Luftfuktigheten har sjunkit från 70% till 50% och jag är mycket nöjd med det.
Luften har blivit mycket torrare och behagligare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.