Hej!

Som den novis jag är på värmepumpar (har börjat läsa in mig dock...började med manualen och fortsatte här och på värmepumpsforumet) så tycker jag att förångningstemperaturen på vår nibe 360 är lite hög.
Den stod på 86,8 grader.

Är inte det extremt högt? :confused:
I övrigt ser alla andra värden normala ut och det är lagom varmt hemma. Vi körde en microsoft-upphängnings-reset (stänga av och sätta på igen), men det var inte bara någon hang-up. Jag har hittills bara hört talas om en undre temperaturgräns - finns det någon övre gräns också?

Hjälp!! :eek: Vad ska jag göra? Jag slog över på elpannedrift, eftersom jag blev rädd att kompressorn skulle koka (nja, trycket ser fortfarande OK ut, men ändå)

Hej!

Kan du specificera vilken "adress" du hämtat värdet från (ex 5.1) så att man vet vilket värde du redovisar? Är det verkligen förångningstemp du syftar på så verkar det i så fall som att givaren fått fnatt. Är det givaren till hetgastemp kan den utan vidare nå dessa temperaturer, speciellt om elpatronen går samtidigt m kompressorn och då talar vi kondenseringstemp i vv-beredaren, inte förångning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.