Hej!
Jag ska göra en altan som kommer vara ca 70cm över marknivå. Altanen är stor, ca 18x6 meter. Är medveten om att plintar vore optimalt men jag tänkte ändå höra vad ni tror om att använda betongplattor. Jag har ett par hundra plattor över så det vore bra att använda dem.
Vilken är största faran med att bygga en högre altan på plattor? Handlar det om rörelse i sidled? Och går det att förebygga på annat sätt? Fler lager plattor?
Hjälper det att sätta plattorna tätare för bättre stabilitet? Tänkte 2000mm cc med 45:220 men om jag använder plattor kan jag sätta betydligt tätare än så