P Peter787 skrev:
Du lägger nog in lite för mycket i ordet kollektiv. Det finns inget "krav" på att det är ägarna som utnyttjar funktionen hos ett kollektiv. Det intressanta är, åt minstone för mig, om jag som medlem i gruppen/kollektivet/kundklubben, kalla det vad du vill, får något mervärde av att vara med i gruppen.
Och jag vet att det är Tibber som är ny ägare efter Schibsted.
Man får väl hoppas att Tibber fattar att de inte kan manipulera auktionerna till sin egen fördel.
Det var ju du som pratade om kollektivt ägande och tog kundkraft som exempel.

P
D Daniel 109 skrev:
Det var ju du som pratade om kollektivt ägande och tog kundkraft som exempel.
Du lägger väldigt mycket i meningen "Lite typ Kundkraft". Kundkraft har inte någon elproduktion eller eldistribution, de ansvarar enbart för auktionsprocessen. Det som kan ses som kollektivt är enbart att ett antal människor gemensamt låter Kundkraft arrangera en elauktion.

F
P Peter787 skrev:
Då får vi väl rösta som folket i Storbritannien fick göra 2016.
Jag tror inte det är värt det och jag är inte helt säker på att det hjälper. Var det inte Norge som nyligen aviserade att till vintern skulle minsann deras export strypas och genast fick dom ett gäng avtal som sa motsatsen uppkörda i brumman?

P
F fsn skrev:
Jag tror inte det är värt det och jag är inte helt säker på att det hjälper. Var det inte Norge som nyligen aviserade att till vintern skulle minsann deras export strypas och genast fick dom ett gäng avtal som sa motsatsen uppkörda i brumman?
Då kan dom säga till Bryssel att det är slutfiskat i nordostatlanten, så får dom antagligen göra som dom vill med sin elström.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.