Nybliven husägare som tänkt att lägga parkett i ett rum. Vad blir bästa lösningen här för att få det snyggt, höja tröskel sen sätta kvartslist och kapa lite på dörren?
Parketten hamnar ju typ i samma nivå som golv på andra sidan, men man kan ju inte låta parkettgolvet gå under dörren för att sedan ha en övergång med en T-list, det skulle bara se konstigt ut 😆
Ni som kan här på forumet hur gör jag detta projekt på bästa sätt?
Parketten hamnar ju typ i samma nivå som golv på andra sidan, men man kan ju inte låta parkettgolvet gå under dörren för att sedan ha en övergång med en T-list, det skulle bara se konstigt ut 😆
Ni som kan här på forumet hur gör jag detta projekt på bästa sätt?
Jag hade tagit bort tröskeln och lagt parketten nästan ända till andra golvet.
Lagt en låg plan tröskel i dörrhålet så att den går in över befintliga högre golvet.
Kapat dörrbladet lite så att det blir en luftspalt på några mm mellan tröskel och dörrblad.
Troligen hade jag kapat dörrkarmen så att nya parketten går in under karmen.
Lagt en låg plan tröskel i dörrhålet så att den går in över befintliga högre golvet.
Kapat dörrbladet lite så att det blir en luftspalt på några mm mellan tröskel och dörrblad.
Ja de låter nog smidigast. Såga in nya dörrlisten under dörrfoder känns kanske också enklast än att försöka figursåga den efter dörrfodret.Demmpa skrev:
Jag hade tagit bort tröskeln och lagt parketten nästan ända till andra golvet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tröskel eller inte, vad hade ni gjort?
Byggmaterial & Byggteknik -
Profil matcha tröskel platta eller såga ut dörr karmen
Golv -
List eller fog till tröskel i samma höjd som golv
Golv -
Tröskelbleck, täta eller bara olja?
Fönster & Dörrar -
Pump i borrad brunn drar in grus, höja eller filtrera?
Vatten & Avlopp