C
AndersPS AndersPS skrev:
Är den inhägnad är det kanske ok?
Är rätt säker på att det inte är OK det heller.
Man får köra utan körkort/behörighet på inhägnat område, men inte på fyllan så vitt jag vet.
Vill minnas att när de testat att köra rattfulla i vissa TV-program och liknande har de fått åka utomlands.

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
P
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag märker att jag har svårt att nå fram till dig. Jag klickar på nästan alla artiklar och läser det mesta. Det jag försöker få fram med att kritisera denna artikel är att jag vill inte att Byggahus ska bli någon typ av skvallerblaska, för då blir den helt ointressant för mig.
Risken för det är nog tämligen liten. Är inte det allra mesta av innehållet på Byggahus byggrelaterat?
Om man vill ha en webbplats där alla artiklar faller en i smaken så får man nog starta en egen.
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag kommer inte att göra fler inlägg i den här debatten utan lämnar den därhän nu.
Då gör jag så också. :)

C cpalm skrev:
Är rätt säker på att det inte är OK det heller.
Man får köra utan körkort/behörighet på inhägnat område, men inte på fyllan så vitt jag vet.
Vill minnas att när de testat att köra rattfulla i vissa TV-program och liknande har de fått åka utomlands.
Låter rimligt

C cpalm skrev:
Ja, när trafikmagasinet skulle testa fyllekörning redan på 90-talet var dom tvungna att åka till USA och spela in avsnittet. Dom ansökte om ett undantag för att få genomföra det i Sverige, men fick avslag.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Kan det ses som ett dolt fel?

• Haha
tomasfr
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Jag kan ändå se ett värde i att artikeln läggs upp här, då det är många utav oss användare som har åkgräsklippare, trädgårdstraktorer etc. och man allt för ofta (inte nödvändigtvis på forumet) stöter på attityder kring användandet av dessa maskiner under påverkan av alkohol (och annat såklart), som inte rimmar med lagen.

En bra påminnelse om att spara "gräsklipparölen" tills efter att hela gräsmattan är klippt.
Varför finns det isåfall en mughållare på vissa åkgräsklippare som är konstruerad exakt efter en kall 50cl Norrlandsguld-burk?

• Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
För att man snabbt ska kunna belöna sig själv när man klippt klart.

M Mike Andersson skrev:
Varför finns det isåfall en mughållare på vissa åkgräsklippare som är konstruerad exakt efter en kall 50cl Norrlandsguld-burk?
jag mins att den till och med var öl på reklam bilderna

P
M Mike Andersson skrev:
Oj, det var en mycket specifik mugghållare (eller snarare burkhållare). Passar inga andra burkar?
Inte ens en varm Norrlandsguld-burk? :-)

En varm Norrlandsburk behöver ingen hållare, den ligger i pantpåsen.

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.