11 116 läst ·
5 svar
11k läst
5 svar
Hjärnsläpp! Monterade gipsskivorna bakochfram!
Satte väggips i ett mindre sovrum i lördags och insåg nu till min fasa(?) att jag satt alla gipsskivorna bakofram, med "kartongen" utåt! :-[
Tanken är att vi ska tapetsera rummet. Ena väggen vetter mot en sidovind.
Måste jag vända på alla skivor eller kan jag låta dom sitta och köra på som vanligt??
Tanken är att vi ska tapetsera rummet. Ena väggen vetter mot en sidovind.
Måste jag vända på alla skivor eller kan jag låta dom sitta och köra på som vanligt??
Eftersom skivorna är nerfasade på långsidorna (på framsidan), samt att det finns en skarv i pappen på baksidan så kommer du få en hel del problem att sätta remsa och spackla skarvarana.....
Visst, du kan väl microlita hela rummet, men det känns som en dyr lösning. Annars kan du ställa dej och fasa ner alla långsidor, men eftersom det sitter en massa skruv så kommer det bli ett enormt jobbigt jobb....
Nä, hade det varit mitt hus hade jag gjort om, gjort rätt.
Edit:
När du väl fått distans till missen så kan du ju fylla på följande tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704

Visst, du kan väl microlita hela rummet, men det känns som en dyr lösning. Annars kan du ställa dej och fasa ner alla långsidor, men eftersom det sitter en massa skruv så kommer det bli ett enormt jobbigt jobb....
Nä, hade det varit mitt hus hade jag gjort om, gjort rätt.
Edit:
När du väl fått distans till missen så kan du ju fylla på följande tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704
Som en tröst kan nämnas att jag rivit en hel badrumsvägg som var färdigskruvad. Vi insåg att WC-anslutningen hamnat helt fel. Golvet gick inte att ta bort med mindre än komplett rivning av väggen eftersom golvet var fastskruvat i bjälken som väggen sedan stod på....
Har även gjort en hel del andra missar, så din känns inte alltför stor.
Du har ju iallafall inte spacklat... eller?
Har även gjort en hel del andra missar, så din känns inte alltför stor.
Du har ju iallafall inte spacklat... eller?
Fasting65 skrev:Som en tröst kan nämnas att jag rivit en hel badrumsvägg som var färdigskruvad. Vi insåg att WC-anslutningen hamnat helt fel. Golvet gick inte att ta bort med mindre än komplett rivning av väggen eftersom golvet var fastskruvat i bjälken som väggen sedan stod på....
Har även gjort en hel del andra missar, så din känns inte alltför stor.
Du har ju iallafall inte spacklat... eller?
Och varför har vi inte fått läsa om detta i bloopers-tråden?
Ska snart själv bidra till tråden - lyckades spika fast altandörren med spik genom både karm och dörrblad häromdagen.... :
Klicka här för att svara