7 690 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Hjälp! Vi har ingen signal på tv:n
Hej! Ber om ursäkt att detta inte har med hus att göra men känner att jag måste ha hjälp. Vi har en husvagn och får ingen signal på tv:n. Det började med att vi hade bild på tv:n ett tag, sen började det flimra för att till slut mista signalen helt. Jag kollade antennkabeln och upptäckte då att en skarv delat sig, åtgärdade detta då jag trodde felet låg där, inte då fortfarande ingen signal.
Nästa steg blev att byta kabel så den blev helt oskarvad från antenn till tv, hjälpte inte. Vi bytte antenn till en runt omstrålande antenn då det hade kommit in vatten i den gamla, detta hjälpte inte heller. Har prövat att använda våran box vi har inne i huset då jag trodde att den inbyggda kanske gått sönder, hjälpte inte det heller. Känns som vi prövat allt så det börjar kännas lite hopplöst.
Tv:n är ca 1 år och av märket Saga, inköpt på Elgiganten. Har inbyggd digitalmottagare med inbyggd dvdspelare. Dvdspelaren funkar så det enda jag kan tänka mig är att det är tv:n som strular men tycker ju att jag borde fått mottagning med våran vanliga boxer. Snälla finns det nån som kan hjälpa mig?
Tack på förhand/Ola
Nästa steg blev att byta kabel så den blev helt oskarvad från antenn till tv, hjälpte inte. Vi bytte antenn till en runt omstrålande antenn då det hade kommit in vatten i den gamla, detta hjälpte inte heller. Har prövat att använda våran box vi har inne i huset då jag trodde att den inbyggda kanske gått sönder, hjälpte inte det heller. Känns som vi prövat allt så det börjar kännas lite hopplöst.
Tv:n är ca 1 år och av märket Saga, inköpt på Elgiganten. Har inbyggd digitalmottagare med inbyggd dvdspelare. Dvdspelaren funkar så det enda jag kan tänka mig är att det är tv:n som strular men tycker ju att jag borde fått mottagning med våran vanliga boxer. Snälla finns det nån som kan hjälpa mig?
Tack på förhand/Ola
Tack för svaret! Den inbyggda boxen i tv:n kopplas bara in med den vanliga antennkablen medans våran egen box körs via scart. Har också funderat om det är mottagningen som är felet men när vi upptäckte var vi på en camping på öland(där är vi just nu med) Grannarna har ju mottagning på sina apparater så det är ju därför jag undrar varför inte vi har det. Även vi hade mottagning från början.
Har du kollat nätdelen till antenn? brukar nästan alltid finnas en sån på husbilar/husvagnar
då antennen på taket i nästan alla fall är aktiv(inbyggd förstärkare) och då behöver ström via antennkabel, den kan ju ha gått sönder då skarven dela sig pga kortis eller ändå
när du bytte antenn fick du väl med en ny nätdel?
då antennen på taket i nästan alla fall är aktiv(inbyggd förstärkare) och då behöver ström via antennkabel, den kan ju ha gått sönder då skarven dela sig pga kortis eller ändå
när du bytte antenn fick du väl med en ny nätdel?
Klicka här för att svara