Hej har en gammal varmvattenberedare som funkar utmärkt.
Men blev nyfiken av en liten varningstext som står utanför den. Jag förstår inte riktigt vad det är jag ska titta på ?
Ska man vrida på den ? Eller
Hoppas någon kunning kan hjälpa mig.
Tack på förhand
Men blev nyfiken av en liten varningstext som står utanför den. Jag förstår inte riktigt vad det är jag ska titta på ?
Ska man vrida på den ? Eller
Hoppas någon kunning kan hjälpa mig.
Tack på förhand
Redigerat av moderator:
Det där är en plugg.
useless skrev:
Ursäkta men är helt lost på detta, vad menar du med det ? Är det något jag ska göra ?anlita någon service reparatör?
Jag har köpt huset, allting fungerar men blev bara osäker när jag såg skylten på varmvattenberädaren då jag har barn och just nu tänker jag på säkerheten
Jag är inte hemma nu. Men kan göra det sen.useless skrev:
Men jag vet att det finns en vattenrör som kopplas undertill där det kommer vatten.
Saken är den att allting fungerar som det ska.
Jag har köpt huset och när jag såg skylten på varmvattenberedaren så blev jag orolig då jag har små barn
Jag undrar bara enligt texten vad är det man ska titta efter för att den nu inte skulle sprängas
Skylten säger helt enkelt att säkerhetsventilens funktion ska kontrolleras regelbundet. Det brukar räcka att vrida på ventilen några gånger ett par gånger om året så den inte kärvar ihop.
Samma typ av varning finns även på nya beredare.
Samma typ av varning finns även på nya beredare.
useless skrev:
Okey jag det förstår jag. Men vad är det man tittar efter? Om den läcker vatten ?

