Och förresten, heter den Nibe Eminent E, eller bara Nibe Eminent, är bara den förstnämnda som ens har offeranod.

tack. den heter Eminent 3 55-CU. från 2015.

Okej, en koppar då, alltså ingen anod

ja. vad är det som gör att den läcker vatten tror du? elpatronen verkar funka iom att vattnet är mycket varmt.
säkerhetsventilen länker inget vatten.
har den brustit expanderat ? eller är inkommande kallvattentryck för högt?

2 2433711 skrev:
ja. vad är det som gör att den läcker vatten tror du? elpatronen verkar funka iom att vattnet är mycket varmt.
säkerhetsventilen länker inget vatten.
har den brustit expanderat ? eller är inkommande kallvattentryck för högt?
Vet faktiskt inte, bästa är ju att ta isär och se vad det är som händer. Men det är inte inkommande som är för högt tryck, då hade säkerhetsventilen släppt ut

Min nibe började läcka, efter ja slängt ut den så slakta jag den lite bryskt, då såg man tydligt att de var en por i en svets som de sprutat ur, så ibland kan man bara få måndags ex.

hmm. när jag kom in i källaren så rann det ner vatten under vvb. kom från underkåpan. liksom ångande vatten. något måste har brustit. Jag stängde ner allt. och efter en stund slutade det att rinna. När jag sen öppnade upp kranen igen och släppte på kallvatten började vatten rinna ner igen. inne ifrån.

Öppna upp under och se vad som är

Finns inte mycket att see. Bara elpatronen och relä.

Men ser den ut såhär, alltså kan du se alla rören? Väggmonterad, vit, modern varmvattenberedare, gråa detaljer, anslutningsrör undertill, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2 2433711 skrev:
Bara elpatronen och relä.
Relät är termostaten var rinner vattnet, du skrev på undersidan, då ska det gå att med ficklampa att lysa med. Se om det kommer från patron eller på sidan om mellan ytterplåten/isolering/tanken kanske

Enligt vattenanalyser från 2 av Stockholms vattenverk så är det rostfritt som rekommenderas enligt NIBE bör jag frågat deras support.

Har för mig att ph är för lågt för en koppar om jag inte minns fel.

Nacka-Värmdö har skitvatten, mycket kalk i det, blandas nu med stockholmsvatten till 50 % . Dom förnekar det men är ett faktum. Har några vänner där.

Yes. En sån

Vid sidan...kommer ut mellan frigoliten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.