9 478 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
hjälp Val av vedpanna??
Om jag nu får komma med ett inlägg som varken har en Orlan eller Baxi men
känner folk som har båda så tycker jag att Orlan, när den går bra brinner lika bra som en Baxi.
Problemet för en ovan eldare är att få den att göra det varje gång.
Baxin däremot brinner nästintill exakt lika varje gång, har aldrig varit med om några
konstigheter med dom.
Slutsatsen blir som vanligt att huvudsaken man själv är nöjd och att
en "nybörjare" gärna gör hembesök för att skaffa sig en egen uppfattning.
känner folk som har båda så tycker jag att Orlan, när den går bra brinner lika bra som en Baxi.
Problemet för en ovan eldare är att få den att göra det varje gång.
Baxin däremot brinner nästintill exakt lika varje gång, har aldrig varit med om några
konstigheter med dom.
Slutsatsen blir som vanligt att huvudsaken man själv är nöjd och att
en "nybörjare" gärna gör hembesök för att skaffa sig en egen uppfattning.
Hejsan igen, Andreas!Andreas_Hansson skrev:
Inte en enda gång har jag nedvärderat - alla "dyra" icke Orlanpannor. Det jag föreslår är att: de som endast är intreserade av att deras pannor skall värma vatten och inget annat, inte skall betala mer än nödvändigt. Prisskillnaden beror till stor del på det lägre löneläget i Polen och endast marginellt på enklare konstruktion!
Orlanpannan är inte den bästa som finnes att uppdaga, men med tanke på priset gör den ett mycket bra jobb.
Det du uppenbarligen inte förstår, är att jag förespråkar maximalt med värme för varje satsad krona, inget annat.
När det gäller Orlan så vet JAG vad jag pratar om, ety jag har den stora glädjen att återfinna den i mitt "pannrum" närhälst jag besöker detsamma.
Med förhoppning om uppvaknande: Staffan
Tja
Kan ju bara säga har en Orlan 40 kw och efter att ha kommit underfun med hur man eldar rätt i den så har den fungerat mycket bra.
Blir oftast förvånad hur lite ved jag egentligen behöver kasta i för att värma 2000liter
Så jag är öjd men det tr ca 2 veckor att få in kört tekniken åtminstone för mig som är helt ny med underförbränings pannor
Mvh
Fredrik
Kan ju bara säga har en Orlan 40 kw och efter att ha kommit underfun med hur man eldar rätt i den så har den fungerat mycket bra.
Blir oftast förvånad hur lite ved jag egentligen behöver kasta i för att värma 2000liter
Så jag är öjd men det tr ca 2 veckor att få in kört tekniken åtminstone för mig som är helt ny med underförbränings pannor
Mvh
Fredrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden