Är äntligen inne och renoverar det sista rummet i huset vi köpte för några år sen. Då det ska bli matrum/finrum har jag slagit på stort och inhadlat designtapeter från Svenskt tenn som ska sättas ovanför en bröstpanel. Efter ett antal våder och torktid har jag upptäckt att alla skarvar syns extremt mycket om det bara är en gnutta ljus i rummet. Jag har försökt av alla min kraft att sätta våderna kant i kant men efter ett tag syns alla skarvar som en lång vit rand. både skarvar jag själv skurit med "omlott-metoden" och de fabriksskurna skarvarna. Väggen målade jag i samma färg som tapeten innan tapetsering så det är inte den som skiner igenom.

Tapeten är en non woven och enligt leverantören så beror alla fel på uppsättaren....vad gör jag för fel?? Obs kanten och baksidan på tapeten är inte infärgad utan kritvit. vilket skapar den vita kanten som syns.

• Hörnet av ett rum med nyuppsatta design tapeter över en vit bröstpanel, synliga skarvar på tapetens gröna yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med synliga skarvar på en grön designtapet ovanför vit bröstpanel.
    Skapa konto
  • Synliga skarvar på non woven designtapet med osynlig bottenfärg på en vägg, vilket skapar vita ränder.
    Skapa konto
Finns kantinfärgade tapeter som gör skarvarna mindre synliga.

• Gilla
Chronaus
  • Laddar…

Bästa svaret

Du har nog borstat ut tapeterna åt sidan när du sätter dem, rekommenderat att bara borsta upp och ned. Borstar man åt sidan sträcks de ut och drar sen samman sig när de torkar.

• Gilla
Chronaus
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Finns kantinfärgade tapeter som gör skarvarna mindre synliga.
Jo jag vet men nu var det just den här tapeten jag föll för...

T topmount skrev:
Du har nog borstat ut tapeterna åt sidan när du sätter dem, rekommenderat att bara borsta upp och ned. Borstar man åt sidan sträcks de ut och drar sen samman sig när de torkar.
Aaahhh ja jag har borstat ordentligt från mitten och ut runt om....enligt alla tapetseringsinstruktioner jag kan hitta....

Är verkligen tveksam om tapeten verkligen är värd 900 spänn rullen....känns liksom inte särskilt premium kvalitet. Tror inte ens en målare hade satt denna perfekt.... Vissa ställen så sitter tapetvåderna verkligen klistrade i varandra men det syns ändå vitt från sidan....kan de varit skurna snett eller nåt i maskinen???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.