Hej,
Jag flyttade in till ett hus för ett par år sedan.
Huset har flera plejd-installationer bl.a i garaget.
Bakom en strömbrytare (Schneider) sitter en CTR-01 som i sin tur är kopplat till ett vägguttag på utsidan av garaget för bl.a motorvärmare.
Jag kan idag utan problem sätta på eller stänga av strömmen via Plejd-appen. Jag kan också sätta på strömmen via strömbrytare på väggen. Men jag kan inte stänga av strömmen via strömbrytare på väggen. Strömbrytare på väggen har en impulsfjädern dvs återfjädrande. När jag trycker en gång så händer inget. När jag dubbel trycker/klickar på strömbrytaren stängs strömmen av men direkt därpå sätts den på igen.

Är detta något som går att justera i appen eller är det något som har blivit feldraget?

Tack på förhand!
Thomas

Öppen elinstallation med Plejd CTR-01 kopplad till kablar märkta fas och nolledare, nära en Schneider strömbrytare och vägguttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Appinställningar för laststyrning i Plejd, visar alternativ som belysning och övrigt. Valda alternativet är "Övrigt".
Skapa konto
Appens inställningsskärm för CTR-01 med alternativ för ingångar, funktion och dimhastighet.
Skapa konto

Redigerat:
Varför dubbeltrycka, vad händer om du trycker en gång?

O Odi et Amo skrev:
Varför dubbeltrycka, vad händer om du trycker en gång?
Hej, då händer inget alls.

Det är först nu som jag har börjat använda uttaget för att värma bilen.
Imorse märkte jag att motorvärmaren hade varit igång fast jag stängt av via Plejd appen på kvällen.
Det verkar som att det inte går att stänga av alls. Varken från appen eller brytaren på väggen. Plejd sätter alltid på efter x antal sekunder.

Redigerat:

Bästa svaret

Ett inte ovanligt fel är att man satt fjädern på fel sida brytaren; dvs så att brytaren alltid ligger "till".

Så kan du kolla det med en spänningsmätare av något slag? Och i så fall flytta den blå "tändtråden" (som är fel färg här, byt till exv orange) till den andra utgången på din brytare.

I vilket fall så kan du koppla bort knappen helt och se om den fungerar då via appen som den skall. Om den gör det så vet du att knappen inför ett fel.

Och skall du köra motorvärmare så konfa dimmern s.a. den bryter/sluter lasten och inte dimmar den. Det mår antagligen din kupéfläkt bättre av.

• Gilla
mrbackstrom och 1 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Ett inte ovanligt fel är att man satt fjädern på fel sida brytaren; dvs så att brytaren alltid ligger "till".

Så kan du kolla det med en spänningsmätare av något slag? Och i så fall flytta den blå "tändtråden" (som är fel färg här, byt till exv orange) till den andra utgången på din brytare.

I vilket fall så kan du koppla bort knappen helt och se om den fungerar då via appen som den skall. Om den gör det så vet du att knappen inför ett fel.

Och skall du köra motorvärmare så konfa dimmern s.a. den bryter/sluter lasten och inte dimmar den. Det mår antagligen din kupéfläkt bättre av.
Stort tack!
Att byta plats på fjädern var det som felade.
Väldigt tydligt och snabbt svar.
Jag ska vid tillfälle en elektriker är på plats, be hen att byta färg på tändtråden.

• Gilla
mrbackstrom och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.