Hej, vi köpte för några månader sedan ett hus. Pga säljaren var sjuk fick vi inte direkt en genomgång av huset. Nu sitter det en liten dosa på väggen i vardagsrummet mot hallen men en liten diod som blinkar. Någon som vet vad det är för något och vad det ska indikera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är jordvärmepump. Det är golvvärme i hallgolvet så det låter rimligt att det skulle vara en termostat för detta. Dock är inte den värmen på nu (av förklarliga skäl). Har inte sett att den blinkat förut heller. Ska kolla värmepumpen för säkerhets skull. Tack för snabba svar!
Tack igen för era engagerad och snabba svar, som ny medlem här är jag mycket tacksam för ert bemötande. Det var ett felmeddelande på värmepumpen som larmet gällde. För hög brine-temp in. Vilket inte säger mig så mycket då jag inte hunnit sätta mig in i inställningarna än. Märket på pumpen är CTC. Jag tryckte ok, och meddelandet försvann. Antar att den har förinställda temperaturer som den larmar om den går över/under.
Ja den har förinställd maxtemperatur. Kolla vad brine ut/in har för temperaturer när den är igång. Det kan ju vara fel på givaren också. Inte helt ovanligt.S Shrimphorse skrev:Tack igen för era engagerad och snabba svar, som ny medlem här är jag mycket tacksam för ert bemötande. Det var ett felmeddelande på värmepumpen som larmet gällde. För hög brine-temp in. Vilket inte säger mig så mycket då jag inte hunnit sätta mig in i inställningarna än. Märket på pumpen är CTC. Jag tryckte ok, och meddelandet försvann. Antar att den har förinställda temperaturer som den larmar om den går över/under.
Klicka här för att svara