Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Jag har fått tag på en Lini L17 justersåg och har hittat en skylt som beskriver hur man ställer in klyvkniven.
Men jag har inte lyckats tyda helt vad som står på den och undrar om någon har samma/liknande såg och vet vad det står. Eller om nån vet vad det troligen står baserat på egna erfarenheter.
Det jag tytt hittills:
1. MAX 2 mm
2. MAX ? mm
3. MAX ? mm
4.Välj en klyvkiv 0.? mm tjockare än klingans liv vid tandbotten
Men jag har inte lyckats tyda helt vad som står på den och undrar om någon har samma/liknande såg och vet vad det står. Eller om nån vet vad det troligen står baserat på egna erfarenheter.
Det jag tytt hittills:
1. MAX 2 mm
2. MAX ? mm
3. MAX ? mm
4.Välj en klyvkiv 0.? mm tjockare än klingans liv vid tandbotten
Hamnade av en "slump" i denna tråd,
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/170655-klyva-langa-brador-i-bordssag-hur-da-3.html#37
Skylten finns i länkade inlägget.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/170655-klyva-langa-brador-i-bordssag-hur-da-3.html#37
Skylten finns i länkade inlägget.
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Ah, super. Tackar så mycket för svaren.d^_^b
Klicka här för att svara
