Hej.

Vi bor i ett radhus (Hjältevadhus) byggt år 2008. Vår trappa (öppna trappsteg) inne i huset knarrat väldigt mycket när man går i den. Flera av trappstegen knarrar. Själva ljudet i sig är inget stort problem men däremot så undrar jag om vi behöver vara oroliga för att trappstegen ska braka sönder, att helat trappan ska paja eftersom det knakar så? Eller är det ingen fara? Hir många kilo brukar trappsteg klara av? Min man väger 90 kg. När han går i trappan och jag står på nerevåningen så ser jag att varje trappsteg sjunker lite lite när han går på dem. Är det normalt?
 
Har den knakat tidigare? Jag har märkt att i juli/augusti så knakar min trappa oxå. Likadant varje år.
 
Nä den har alltid knakat mer eller mindre. Men den har nog knakat mer det senaste året.
 
Behöver man inte efterdra en trappa en tid efter montering? Gjorde det på vår och den har inte knakat något...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.