1 204 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hjälp, täta källarväggen?
Ett par år sedan fick jag inlagt bergsvärme längst ner i källaren (soutteräng). Upptäckte nyligen när det regnade som värst att vatten droppade in längs med de två rören i källarväggen när de kommer från utsidan. På utsidan tränger de in i källaren ca 40 cm under mark.
Kan jag täta detta på något sätt, utan att dra upp hela grunden? Källaren är relativt torr för övrigt, så det är just vid rörhålen jag måste åtgärda.
Förslag:, hälla ner "utspätt" cement, håller detta tätt?
Försöka hälla/pensla på badrumsguck.
Tips?
Kan jag täta detta på något sätt, utan att dra upp hela grunden? Källaren är relativt torr för övrigt, så det är just vid rörhålen jag måste åtgärda.
Förslag:, hälla ner "utspätt" cement, håller detta tätt?
Försöka hälla/pensla på badrumsguck.
Tips?
Arbeten under mark är det 10 års garanti på bara att be installatören att ordna innan det blir mer problem.
Numera går vi alltid in ovan mark för att just slippa sådana här problem då det regnar i 3 mån på höstarna.
Numera går vi alltid in ovan mark för att just slippa sådana här problem då det regnar i 3 mån på höstarna.
eftersom det är relativt kort sträcka från mark till rör så skulle jag gräva upp utvändigt och lägga in en isodrän skiva med hål för inkommande rör på utsidan. Detta borde göra att ev. vatten plockas upp i isodrän skivan och släpps ut under inkommande rör.
/Fredda
/Fredda
Klicka här för att svara