Vi drabbades av stopp i avloppet och tog hit en firma som skickade ner en kamera i avloppsledningen. Stoppet visar sig bero på rötter från ett träd. Rötterna har letat sig in i avloppsledningen.
Stoppet är dessvärre beläget rakt under huset - två meter från ytterväggen.
Vad gör man?
Förra gången rötter orsakade stopp i avloppet var det mitt på gräsmattan. Inga problem. Hit med en grävare som grävde sig ner till avloppsledningen och bytte ut den delen av ledningen där stoppet satt. Men nu? Ska jag behöva montera ned hela huset, bräda för bräda, bila bort husgrunden, ringa hit grävaren, riva bort rötterna och bygga upp huset igen?
Finns det någon vänlig själ som har en bättre ide?
Stoppet är dessvärre beläget rakt under huset - två meter från ytterväggen.
Vad gör man?
Förra gången rötter orsakade stopp i avloppet var det mitt på gräsmattan. Inga problem. Hit med en grävare som grävde sig ner till avloppsledningen och bytte ut den delen av ledningen där stoppet satt. Men nu? Ska jag behöva montera ned hela huset, bräda för bräda, bila bort husgrunden, ringa hit grävaren, riva bort rötterna och bygga upp huset igen?
Finns det någon vänlig själ som har en bättre ide?
Vart sitter 90 graderna placera, under huset?
Jag skulle schakt där ledningen går in under huset och ta isär ledningen och sedan prova att rotskära det hela.
Avsluta med att infodra hela servisledning med ett glasfiberfoder.
Jag skulle schakt där ledningen går in under huset och ta isär ledningen och sedan prova att rotskära det hela.
Avsluta med att infodra hela servisledning med ett glasfiberfoder.
Har du kollat med fler spolfirmor avseende rotskärningen? Kan ju vara att någon skulle klara av en 90gradare
Redigerat:
Klicka här för att svara