Ska beställa ny leverans pellets å skulle vilja veta hur många kubik jag får plats med i mitt nya förråd!? Måtten är: 115 cm djup, 215 cm bred & 105 cm hög...
 
Hemmakatten
2 kubik kan du beställa. Ditt förråd rymmer ca 2,4 kubik men då blir det fullt till brädden.
 
Hmm beställningen ska visst göras i ton inte kubik!?? Hur får man fram det?
 
Hmm.. Nu är jag ingen pelletsköpare men eftersom du har bråttom: Råd & Rön angav att 1 ton pellets upptar ungefär 1,4 kubikmeter. Du får plats med c:a 1,5 ton?
 
För att få kubikmeter multiplicerar du djupet * bredden * höjden. Alla mått ska vara i meter. 1,15m*2,15m*1,05m=2,4725 kubik meter.

;)
 
Det blir väl ändå 2,596m3 eller min miniräknare är kanske kass?
 
Stämmer Hatte. Jakim missade bara ",05" på sista måttet.
 
säljaren vet bäst vilken densitet hans produkt har och kan räkna om det för dej, hoppas jag. Huvudsaken att du vet volym på din magasin :)
gaia
 
Inte bara Jakim som har en underlig miniräknare......
Nu skrev du ju inte om du har möjligheten att tömma storsäck eller bulk, annars om du kör med småsäck så gör det väl inget om du köper tre fyra pall och allt inte får plats i förrådet? du lär ju ändå få fylla under vintern, och slipper betala flera frakter. Dessutom brukar priset kunna bli bättre om du beställer mycket.
 
Se upp för tilläggsavgifter vid beställningar under 3 ton.
Vissa leverantörer har också 3 ton som minsta order.
 
Testade räkna igen och min räknare räknade helt klart fel första gången... :)
2,596 kubikmeter ska det vara precis som Hatte skrev.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.