Japp, men bara den ena (trapp)brytaren kan bytas till dimmer.

Protte

Och bara du byter till en dimmer med trappfunktion.

Kan man parallellkoppla två st tryckknappar på en dosdimmer? I mitt huvud så borde det funka så länge man bara påverkar en av brytarna åt gången.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Kan man parallellkoppla två st tryckknappar på en dosdimmer? I mitt huvud så borde det funka så länge man bara påverkar en av brytarna åt gången.

//Patrik

ja det är ju det som är finesssen med dem, du kan ha hur många manöverställen du vill med en dosdimmer.

hempularen skrev:
ja det är ju det som är finesssen med dem, du kan ha hur många manöverställen du vill med en dosdimmer.
Okej, tack för svar.
Jag och en arbetskollega satt på rasten och funderade på om det gick, vi kom fram till att det borde funka. :)

//Patrik

1. Så funkar den där dimmern jag länkade till lampan ???

2. Spelar det vilken roll av de 2 brytare jag byter till, kan jag koppla dimmern till den jag vill ???

Tack

Japp, de funkar ihop
Det kvittar vilken av trappbrytaren du byter mot dimmer

Protte

OK, tack så hemskt mycket för svaren.

hempularen skrev:
Men det kan bli ruskigt många mellantrådar. Jag ville vara smart och ha nexa-dimmrar (de som man även kan manövrera med brytare) med trapptändning från två olika ställen på övervåningen, totalt fyra dimmrar.. många meter mellantråd blev det..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.