80 837 läst ·
330 svar
81k läst
330 svar
Hjälp skadestånd på ej dold fel
Den tidigare ägaren är inte intressant alls för köparen. Så köparen behöver inte leta rätt på förra säljaren....Fuktskadad09 skrev:Bevisbördan ligger i så fall på er/a köpare/na och då måste köparen/na hitta den tidigare ägaren som ska intyga att det inte fanns något hål när den tidigare ägaren sålde till er.
Så bestrid kravet från juristen/advokaten.
Jag tror med mina begränsade erfarenheter att ni inte ska behöva slösa några pengar på den här affären mer.
Det räcker med tiden och stressen som det kostat er hittills.
Kanske ni ska kontra med ett skadeståndskrav på förlorad arbetstid och stressrelaterade sjukdomar på grund av köparens obefogade krav?![]()
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Hur går det? Förstår om det gnager men dom verkar inte riktigt kloka 
Hej alla hjälpsamma folk
Jag ville uppdatera er om det senaste ...vet inte om ni kommer ihåg mitt fall,men det är så att jag har fått något som heter utkast stämning som jag inte vet vad det innebär .där står det enligt nedan
Bilagt hittar du ett utkast till stämning med bilagor. Jag skickar detta till er med förhoppningen att ni, för att undvika en rättsprocess, betalar mina huvudmän ett prisavdrag. Jag emotser ett förslag på uppgörelse från er senast den --------
Om någon uppgörelse inte kommer till stånd skickas stämningen in till tingsrätten.
Det har gått mer än 2 månader och jag trodde att de har gett upp men men
Frågan är kan jag bestrida kravet en gång till eller måste jag anlita en jurist som gör det . Sedan känner ni en bra pålitlig jurist/advokat inom fastighetsrätt
Jag ville uppdatera er om det senaste ...vet inte om ni kommer ihåg mitt fall,men det är så att jag har fått något som heter utkast stämning som jag inte vet vad det innebär .där står det enligt nedan
Bilagt hittar du ett utkast till stämning med bilagor. Jag skickar detta till er med förhoppningen att ni, för att undvika en rättsprocess, betalar mina huvudmän ett prisavdrag. Jag emotser ett förslag på uppgörelse från er senast den --------
Om någon uppgörelse inte kommer till stånd skickas stämningen in till tingsrätten.
Det har gått mer än 2 månader och jag trodde att de har gett upp men men
Frågan är kan jag bestrida kravet en gång till eller måste jag anlita en jurist som gör det . Sedan känner ni en bra pålitlig jurist/advokat inom fastighetsrätt
Tycker inte det låter som en speciellt proffsig jurist... Du behöver ingen jurist ännu...
Skriv något i form att du bestrider samtliga på ersättning.
Skriv så lite som möjligt!
Och oroa dig inte... Tycker de låter som de försöker fiska lite...
Skriv något i form att du bestrider samtliga på ersättning.
Skriv så lite som möjligt!
Och oroa dig inte... Tycker de låter som de försöker fiska lite...
Verkar som köparna fortfarande inte nyktrat till!
Gå inte med på någon uppgörelse, utan håll tyst och låt dem gå vidare.
Nu tror jag detta enbart är ett försök att skrämma dig och få dig att betala något till dem, då den juristen säkert vet att det inte finns något att komma med.
Gå inte med på någon uppgörelse, utan håll tyst och låt dem gå vidare.
Nu tror jag detta enbart är ett försök att skrämma dig och få dig att betala något till dem, då den juristen säkert vet att det inte finns något att komma med.
Håll er antingen tyst och sitt lugnt i båten. Bollen förblir deras.
Svara möjligen med att ni avser låta ärendet avgöras rättsligt.
Det där är faktiskt mest ett oblygt utpressningsförsök. Är det ifrån en advokat så borde denne anmälas till advokatsamfundet.
Svara möjligen med att ni avser låta ärendet avgöras rättsligt.
Det där är faktiskt mest ett oblygt utpressningsförsök. Är det ifrån en advokat så borde denne anmälas till advokatsamfundet.
Jag citerar mitt förra inlägg
Låt honom läda vad som står i länkarna i mitt förea inlägg. Då vet han motpartens strategi och kan han berätta vad dina chanser är och om ni bör förlika.
Själv tror jag fortfarande att ni inte ska förlika och att ni kommer att vinna. Men lita mer på er jurist än på mig.
Ni behöver inte svara på motpartens brev.
Ta kontakt med juristen du tidigare hafe kontakt med. Han verkar vara vettig.harry73 skrev:
Låt honom läda vad som står i länkarna i mitt förea inlägg. Då vet han motpartens strategi och kan han berätta vad dina chanser är och om ni bör förlika.
Själv tror jag fortfarande att ni inte ska förlika och att ni kommer att vinna. Men lita mer på er jurist än på mig.
Ni behöver inte svara på motpartens brev.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Det där är ju bara tomma hot. Antingen svarar ni inte alls (eftersom ni inte är skyldiga att göra det) eller så svarar ni enligt Odjurets rekommendation. Säg inte mer än så. De har absolut ingenting alls att komma med. Jag skulle nästan rekommendera att bara vara tyst.
Av nyfikenhet: Hur ser deras krav ut? Är mest nyfiken vilken grad av dum i huvudet som deras paragrafryttare är. Du behöver självklart inte svara.
Av nyfikenhet: Hur ser deras krav ut? Är mest nyfiken vilken grad av dum i huvudet som deras paragrafryttare är. Du behöver självklart inte svara.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Antingen svarar ni som sagt ingenting eller svara kort att ni kommer att meddela vem ert ombud är när stämningsansökan kommer och att ni till dess inte vill höra mer från dem.
Håll er hur som helst kort som andra redan skrivit.
Håll er hur som helst kort som andra redan skrivit.
Alltså det ser som att deras jurist har lagt mycket tid på den ,de har skickat massa med bilagor och bilder på öppningen men även en bild på golvbrunn där det står under bilden att den är för gammal ( bostäder är byggt från 1964) och sedan ett förslag på pris som skall betalas till de runt 200000 +Karl_Pedal skrev:
Det där är ju bara tomma hot. Antingen svarar ni inte alls (eftersom ni inte är skyldiga att göra det) eller så svarar ni enligt Odjurets rekommendation. Säg inte mer än så. De har absolut ingenting alls att komma med. Jag skulle nästan rekommendera att bara vara tyst.