Blir så trött på mig själv. Sågade upp masonit som ligger under klickgolv i köket, utan att tänka mig för, med multitool med Biltemas blad för trä och plast. I golvet ligger både el och radiatorrör dragna. Det blev ett snitt i radiatoröret. Det är plastbeklätt. Röret är rostfritt stål (tror jag, inte koppar iallafall). Kan inte se att det läcker alls. Pusta ut och tänka "tur inget att åtgärda" eller byta ut den skadade delen? Vad gör jag? Suck.

Bifogar bild på snittet samt en bild på hur röret ser ut när det är frilagt.

• Frilagt rör i marken under en fiberskiva, omgiven av jord och sten, synlig del av byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Frilagt rör i byggprojekt, med metallrör delvis täckta av vit isolering i närbild mot en vägg med träplattor vid basen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Ser helt klart ut som koppar,
Pilla försiktigt bort plasten vid skadan och kolla om kopparn under är skadad, är röret helt och du bara sågat i höljet så är det väl ingen större skada skedd.

• Gilla
jhall
  • Laddar…
B Bennca skrev:
Det är plastbeklätt. Röret är rostfritt stål (tror jag, inte koppar iallafall).
Ser ut som helt vanliga prisolrör. Dvs koppar med plast utanpå.

Rickard. Rickard. skrev:
Ser helt klart ut som koppar,
Pilla försiktigt bort plasten vid skadan och kolla om kopparn under är skadad, är röret helt och du bara sågat i höljet så är det väl ingen större skada skedd.
Tack för svar!

På bilden ser röret ut som koppar ser jag nu. I verkligheten är dock röret stålfärgat. Ska pilla bort lite av plasten.

Inget läckage. Tur! Tack för er svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.