Denna sida är skapad av ägarna till 34 villor med enstegstätade putsfasader i Svedala. Vi förlorade en process i hovrätten mot Myresjöhus och dömdes att betala rättegångskostnaderna på 1,2 miljoner, istället för att få våra möglande fasader utbytta av företaget. För att kunna överklaga domen i Högsta domstolen behöver vi ditt stöd.

Du kan läsa artikeln här: Hjälp oss med ett bidrag så att vi kan överklaga hovrättens dom

E
Skrivet av: Niklas

Lysande bra!
Även jag bor i ett hus med enstegsputsad fasad (inte myresjöhus dock). Istället för att sitta bredvid och se på får jag nu möjlighet att faktiskt bidra till att detta ärende tas upp i högsta domstolen vilket om utfallet blir "rätt" kan betyda kollosalt mycket för mig ekonomiskt!

E
Skrivet av: Björn

Alla som br i hus uppförda av JM bör bidraga. Har ni gjort en fuktmätning?

E
Skrivet av: Magnus

I'm in!
1000 kr i rättssäkerhetens namn känns som en trygg investering!

E
Skrivet av: Jan

Visst Björn, varför bara JM? Listan är lång, NCC, Skanska, Myresjöhus mfl ja faktiskt alla har använt denna metod! Dessutom är detta en fråga som angår alla! Skall verkligen storbolagen få köra över den enskilda hur som helst!

E
Skrivet av: Athos

Lycka till, vi är många som är beroende av er överklagan!

E
Skrivet av: Woody

Har satt in pengar som kommer finnas på konto imorgon. Hoppas mängder med folk sluter upp bakom detta. Sedan hoppas man på vinst så hjälper vi både husägare och barn med cancer.

E
Skrivet av: Lyckat till

Lycka till, vi står inför att bygga hus nu och kommer inte välja Myresjöhus!

E
Skrivet av: Erik

Hoppas det går bättre än sist, ett Paypal-konto eller liknande vore trevligt, går betydligt snabbare och enklare än ett BG-konto.

E
Skrivet av: Göran

Tyvärr är det väl så att hovrättens skäl att döma som man gjorde är grundade i att byggbolagen kan visa att de formellt handlade i god tro. Jag skulle nog lägga pengar och energi på att fixa problemen istället för att köra huvudet i väggen.

Nu har jag och Marlén satt in 1000 kr.

E
Skrivet av: Johan

Bra. 1000 spänn åker in på ert konto direkt. Kör hårt!

E
Skrivet av: Jörgen

Bor inte i sådant hus men sätter in ett par hundra ändå för att det hela är en rättsskandal utan dess like som verkligen behöver prövas!

E
Skrivet av: Roger

S-regeringen med Göran P. försämrade 1997 rättsskyddet.
Nu går det ofta på hemförsäkringen och där varierar taket för rättsskyddet mellan 120 000 och över 200 000 kronor med en självrisk på 20% oavsett inkomst.

Hemförsäkringens rättsskydd räcker sällan i trafikskador och fastighetstvister:http://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2012/Nr-1-2012-A...

E
Skrivet av: JH

JM har faktiskt tagit beslut på att inte använda denna metod med enstegstätad putsfasad. Officiellt inte pga skaderisken, vilket man tycker sig ha löst, utan pga att andra lösningar skall vara mer ekonomiska.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.