Vi har inte extradjupa skåp, vet bara att kvik har det. Vi har haft extra djupa arbetsbänkar i vårt förra kök och det var guld. I vårt nuvarande är köksön 120 cm djup och det älskar vi, men vi saknar djup i den andra arbetsbänken som bara är standard 60. Jag har sett fina visningskök där det finns blandat djup. Jag tycker spis och vask verkar komma lite väl nära varandra. om spisen är i hörnet och vasken i fönstret. Jag skulle sätta vasken och spisen på varsin sida om fönstret istället och ha arbetsbänk vid fönstret. Skulle också ha ett parallellkök istället för L-kök, gillar det mycket mer. Hur brett är köket? Vårt är 3,4 m och ger utmärkt plats för ett parallelkök i öppen planlösning med bra avställningsytor.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.