Lånar tråden lite grann för att ställe frågan till en Litengubbe. :D Den där elgrunkan har jag funderat på att köpa. På vilket sätt tar den tid? Tar det lång tid per planta, eller tar det lång tid för att det är mycket ogräs, eller tar det lång tid för ogräset att dö och torka ut efter att man har bränt det? För övrigt tycker jag ditt svar är relevant även för TS, Det finns väl ingen metod som tar bort ogräs för all framtid så en relativt enkel metod för att ta bort det då och då är ju i högsta grad relevant. (y) Dessutom giftfritt!

Håller även med om fascinationen. Märkligt beteende...

Talvan Talvan skrev:
Kan någon för klara varför lite gröna växter mellan stenar gör folk galna och vill spraya farliga medel och nästa döda för att bli av med det?
Haha kan någon förklara för mig varför du skriver i min tråd
Jag vill ha tips Ang ogräs.
Skapa sina egna trådar om du vill diskutera.

• Gilla
Tvärnitad
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Lånar tråden lite grann för att ställe frågan till en Litengubbe. :D Den där elgrunkan har jag funderat på att köpa. På vilket sätt tar den tid? Tar det lång tid per planta, eller tar det lång tid för att det är mycket ogräs, eller tar det lång tid för ogräset att dö och torka ut efter att man har bränt det? För övrigt tycker jag ditt svar är relevant även för TS, Det finns väl ingen metod som tar bort ogräs för all framtid så en relativt enkel metod för att ta bort det då och då är ju i högsta grad relevant. (y) Dessutom giftfritt!

Håller även med om fascinationen. Märkligt beteende...
Tackar! Ja alltså lång tid per ogräs så att säga. Tror iofs att jag inte fått in "rätta knycken" än. Man skall nog inte kremera så som jag gör.

Så här ser det ut efter fem dagar
Ett område med grus och vissna växter som visar effekten av ogräsbränning fem dagar senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Läste här
https://gds.se/verktyg/tradgaardsmaskiner/ograsbrannare-anvander-du-ocksa-din-ograsbrannare-fel
Och inser att det kommer ta ett tag. Men, det känns ju faktiskt lite bättre att det är giftfritt!;)

• Gilla
Kajsa S och 1 till
  • Laddar…
P rickys skrev:
Haha kan någon förklara för mig varför du skriver i min tråd
Jag vill ha tips Ang ogräs.
Skapa sina egna trådar om du vill diskutera.
Du har rätt ursäkta

Köpte en elgrunka igår. Om det inte regnar tänkte jag testa den på ogräset vid stugan i morgon. Ska testa på kirskål, har massor med kirskål. :oops:

• Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Naturligtvis regnade det "i morgon", men i förrgår fick jag äntligen möjlighet att testa elgrunkan. Filmade t.o.m. när jag brände på.
Men för att inte paja tråden som ju mer handlar om ättika så startar jag en egen tråd, och lyckas jag lägger jag in en länk här...
Spännande va!? ;)

Går det inte snabbare att dra upp de där tuvorna med fingrarna än att stå och värma med en grunka och sen vänta på att det växer upp från rötterna igen?

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Utlovad länk till min elgrunketråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/testar-elgrunka-mot-ograes.379748/

Visst går det snabbare att dra upp tuvor, om de är stora. Problemet är att det tar tid, och är obekvämt, om tuvorna och plantorna är små och många, Sen är det förvisso så att bara för att ogräset dör innebär ju inte det att det försvinner, så i min grusgång drar jag egentligen hellre upp de stora tuvorna först. Men å andra sidan är tanken att om jag är snabbare på det så hinner aldrig tuvorna bli stora och då kan de få ligga kvar när de dött.

Har också en likadan grunka... inte superimponerad...

har en del mossa på uppfart samt ogräs mellan stengång.
Upplever ättikan som det bättre valet iaf.
Även fast det är kämpigt så fungerar den bäst i mitt tycke

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.