1 959 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Hjälp och signalkontakter
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Hjälp och signalkontakter är extra kontakter på en elapparat som kan signalera till någon annan del eller ett larm om att de och de har hänt.
Shuntutlösare bryter spänningen när den får ström och kopplar inte tillbaka sedan.
Nollspänningsutlösaren är tvärt om, bryter när den tappar spänning.
prototypen
Shuntutlösare bryter spänningen när den får ström och kopplar inte tillbaka sedan.
prototypen
Karl, nu får du nog faan av elläraren igen!
Upp med läxböckerna bara... ;-)
Upp med läxböckerna bara... ;-)
TACK FÖR HJÄLPEN.prototypen skrev:Hjälp och signalkontakter är extra kontakter på en elapparat som kan signalera till någon annan del eller ett larm om att de och de har hänt.
prototypen
Christina har nog mest rätt, trots allt...
Jag tog mig friheten att hjälpa dig litet:
Det står att läsa på sidan 155 i Montörshandboken. Det verkar som om du har tappat bort den, eftersom alla dina frågor rör sånt som finns i just "Elinstallation Yrkesmannaskap -Montörshandbok" ISBN 91-47-01878-X
Finns att beställa på CDON.com, och säkert en del andra bokhandlare. Den är ganska dyr, ca 500 spänn. Den kanske finns på biblioteket?
Det står att läsa på sidan 155 i Montörshandboken. Det verkar som om du har tappat bort den, eftersom alla dina frågor rör sånt som finns i just "Elinstallation Yrkesmannaskap -Montörshandbok" ISBN 91-47-01878-X
Finns att beställa på CDON.com, och säkert en del andra bokhandlare. Den är ganska dyr, ca 500 spänn. Den kanske finns på biblioteket?
Varför bråkar ni??--är vi vuxna eller barn?
Om detta är bråk, och det är barn som bråkar, då består världen av barn. Och ännu yngre.
Enligt mitt bättre jag (heter det så?) så är jag inte ett barn längre. Bara barnslig.
Men, inte är det väl heller bra att någon går igenom en viktig utbildning utan att lära sig saker på rätt sätt? Givet att detta är vad som är scenariot förståss.
Men, inte är det väl heller bra att någon går igenom en viktig utbildning utan att lära sig saker på rätt sätt? Givet att detta är vad som är scenariot förståss.