Jag är överlistad, kunde inte komma på vilken kategori denna tråd passade bäst i - så jag valde denna då jag allmänt ska använda den i trädgården :)

Jag fick chansen att överta en sopvagn med visst renoveringsbehov.. (Har alltid velat ha en sån, fråga inte varför haha)..

Gammal gul och rostig sopvagn som behöver renoveras, lagrad i ett trångt förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser är den lite ringrostig.. och jag vill göra iordning den!

Tänkte måla den i nån rolig färg.. men undrar lite över hur jag ska behandla den innan? Ska man slipa bort rosten? Eller ha nått rostskydd i botten? (Innan man målar/sprayar)., Om det är nått litet hål .. Ska man fylla i nått där?

Kan ju börja med dom frågorna..

:rolleyes:

Det bästa är att blästra bort rosten med en sandbläster. Om du inte har en sådan eller känner någon som har en så kan du slipa bort rosten med en stålborste på en skruvdragare. Finns att köpa på Biltema och liknande. Finns lite olika varianter.

När rosten är borta så lägger du på rostskydd och sedan färg. Hål är alltid bäst att lägga igen men då behöver du nog svetsa. Om du har någon mekanisk verkstad i närheten så kan dom säkert hjälpa till mot en bulle eller något annat gott!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.