Översiktsbild från Google Maps på en tomt med utsatta mått, bland annat totala 1017 kvm, samt odlingslådor och en syrenhäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser tomten ut och ytan har google maps räknat ut. Markerar jag hela tomten säger google maps 1017 vilket stämmer väl med verklighetens 1019 kvm, så siffrorna borde vara korrekta.
Den fåniga lilla plätten på framsidan ska troligen avvecklas, den fungerar idag mest som avställningsplats för sparkcyklar, cyklar och allsköns saker.

Längst ner till höger är odlingslådor. De börjar bli dåliga och passagen in genom är smal, max 60 cm. Vi ska göra om lådorna och troligtvis lägga ett trädäck istället där det idag är ett hålrum. Bakom lådorna är det också smalt (60 cm ca) och mot högra sidan är en syrenhäck som är nätt idag med som jag vet av erfarenhet kommer bli yvig. Så eventuellt lägger vi plattor bakom istället.

Gardena 750 kanske är bästa valet då? Iaf om vi vill inkludera området inuti/bakom lådorna som det ser ut idag?

V Vetgirig19 skrev:
[bild]

Såhär ser tomten ut och ytan har google maps räknat ut. Markerar jag hela tomten säger google maps 1017 vilket stämmer väl med verklighetens 1019 kvm, så siffrorna borde vara korrekta.
Den fåniga lilla plätten på framsidan ska troligen avvecklas, den fungerar idag mest som avställningsplats för sparkcyklar, cyklar och allsköns saker.

Längst ner till höger är odlingslådor. De börjar bli dåliga och passagen in genom är smal, max 60 cm. Vi ska göra om lådorna och troligtvis lägga ett trädäck istället där det idag är ett hålrum. Bakom lådorna är det också smalt (60 cm ca) och mot högra sidan är en syrenhäck som är nätt idag med som jag vet av erfarenhet kommer bli yvig. Så eventuellt lägger vi plattor bakom istället.

Gardena 750 kanske är bästa valet då? Iaf om vi vill inkludera området inuti/bakom lådorna som det ser ut idag?
Jag hade valt en 750, precis som du är inne på. En smart, men det väljer du ju själv om du ser nyttan med att ha den uppkopplad. Men det handlar bara om ca 1000 kr mer så det tycker jag absolut att det är värt.

• Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
Min humoristiska sida vill ha den här...
Svart och röd robotgräsklippare, liknar en nyckelpiga, modell Robomow RC304U.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan skära ut några svarta cirklar i självhäftande vinyl och tillverka en gigantisk nyckelpiga......

• Gilla
davidgp
  • Laddar…
V Vetgirig19 skrev:
[bild]

Tips: https://www.tradera.com/item/342531/354085075/robotgrasklippare-gardena-smart-sileno-life-750-

Jag köpte just en klippare av samma snubbe.

davidgp davidgp skrev:
Tips: [länk]

Jag köpte just en klippare av samma snubbe.
Hmmm, varför så billig och varför han han flera? :O

V Vetgirig19 skrev:
Hmmm, varför så billig och varför han han flera? :O
Det är en fråga för honom. Men utropspris är ju en sak. Slutpris en annan.

davidgp davidgp skrev:
Det är en fråga för honom.
Ja det var mer jag som tänkte högt, tänkte inte att du skulle sitta med svaret. =)
Har du fått din? Installerat och driftsatt?

Det är ju ett extremt lågt pris... 9000+ hade jag accepterat som ett väldigt bra pris bara, men nu är det ju nästan halva priset mot vad det borde vara.
Kan man bli lurad? :thinking:

Aha, utropspris... Det var en annan sak ja.

V Vetgirig19 skrev:
Ja det var mer jag som tänkte högt, tänkte inte att du skulle sitta med svaret. =)
Har du fått din? Installerat och driftsatt?
Fått, laddat. Inte installerat, men allt spelar OK. Fick den såpass billigt, så jag kunde inte motstå att ha den på hyllan den dag min R40 dör. Den är ju sju år nu, så det lär väl hända snart.

EDIT: Jag köpte en Smart City Sileno 500 för 6500kr. For reference.

G golfgreen skrev:
Det är ju ett extremt lågt pris... 9000+ hade jag accepterat som ett väldigt bra pris bara, men nu är det ju nästan halva priset mot vad det borde vara.
Kan man bli lurad? :thinking:
Ja.. mitt motto är lite att om det är för bra för att vara sant så är det ofta inte sant. ;) Men så har jag blivit lurad också.

Jag tänker mer om de kan vara stulna och att de är spärrande via serienummer eller nått sånt. Kan såklart kontakta honom och fråga hur det kommer sig att man har flera nya.

Jag har sett ett pris på 11999, med hus. Känns ändå som ett bra pris.

• Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
V Vetgirig19 skrev:
Ja.. mitt motto är lite att om det är för bra för att vara sant så är det ofta inte sant. ;) Men så har jag blivit lurad också.

Jag tänker mer om de kan vara stulna och att de är spärrande via serienummer eller nått sånt. Kan såklart kontakta honom och fråga hur det kommer sig att man har flera nya.

Jag har sett ett pris på 11999, med hus. Känns ändå som ett bra pris.
Huset kostar 2000 också. Så lägger du till det och sen räknar med att utgångspriset på auktionen inte blir slutpriset osv så är det plötsligt inte en så bra affär som det först verkade.
Jag gav 12500 för min smart 750 med hus och jag tyckte att det var ett bra pris.

• Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Här är en till: [länk] om man vill betala lite mer, men dock 1000m2-modellen.

Man kan ofta fynda på Tradera. Jag brukar kolla historiken på säljaren. Just den snubbe jag köpte av har handlat med denna typ av varor i flera år. Så det kändes "ok".
Problemet är ju garantin när man handlar så. Visst, man har troligtvis garanti via tillverkaren, men det kan bli mycket krångligare. Rent tekniskt så är det återförsäljaren som lämnar (frivillig) garanti och det enda du kan kräva annars är det som ligger under reklamationsrätten. Jag har ingen aning om Gardena finns i Sverige i nån större grad eller om man måste vända sig till Tyskland.
Ja, det finns nog nån krona att spara genom att handla så där, men lägger man ihop allt så vet jag inte om det är värt pengarna mot det eventuella strulet.

Jag gav 11100 kr på bygghemma med gardena hus.

Vill man stoppa klipparen tillfälligt är det ju bara att peta på den gigantiska stopknappen på toppen.

Enkel tomt så finns ingen egentlig anledning att välja något annat än en McC.
Gardena om du vill synka med bevattning etc. Man behöver inte någon app, det är bara extra pill och lite gimmick över det.

• Gilla
dibb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.