Hej,
Nyss köpt nytt boende och allt är frid och fröjd förutom en, som vi tycker, ganska ful lampa i köket.
Jag har ingen aning hur vi skall göra för att få till det snyggare och är öppen för alla förslag, montera dit ett skåp, klistra på papper som vi målar att se ut som kakel :x eller om det kanske finns en "standard" på sådana här lampor så går hitta en att enkelt byta ut mot till billig peng som vi gillar.
Så snälla, hjälp mig hitta en lösning på hur vi får bort den och gör det snyggt.
Nyss köpt nytt boende och allt är frid och fröjd förutom en, som vi tycker, ganska ful lampa i köket.
Jag har ingen aning hur vi skall göra för att få till det snyggare och är öppen för alla förslag, montera dit ett skåp, klistra på papper som vi målar att se ut som kakel :x eller om det kanske finns en "standard" på sådana här lampor så går hitta en att enkelt byta ut mot till billig peng som vi gillar.
Så snälla, hjälp mig hitta en lösning på hur vi får bort den och gör det snyggt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill du ha en lampa där? I så fall får du väl böra med att bestämma vilken så att du ser om den täcker/använder hålen.
Vill du inte ha lampan kanske du kan skruva ditt ett vitt täcklock så har du elen för senare behov.
Vill du verkligen bara ha kakel får du dra ur trådarna och byta plattorna.
Vill du inte ha lampan kanske du kan skruva ditt ett vitt täcklock så har du elen för senare behov.
Vill du verkligen bara ha kakel får du dra ur trådarna och byta plattorna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Det är vanligt att vägglampor har ett rätt stort fäste på väggen, däremot är det väl tveksamt om just det där metallblecket passar till andra lampor så du kan behöva göra nya hål.
Sen ska väl en elektriker egentligen vara inblandad när det gäller fast elinstallation.
Sen ska väl en elektriker egentligen vara inblandad när det gäller fast elinstallation.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag skulle ju hellre satt upp en armatur med spotlights i taket, och sluppit denna "skrivbordslampa".
T. ex. en sådan här
http://www.clasohlson.com/se/Takspotlight-Leo/36-5099
Fast jag gillar inte att den är svart, har själv liknande i krom/borstad aluminium,
vilket jag tycker är snyggare.
Och de små hålen i väggkaklet borde väl gå att dölja.
Spackla igen, eller hänga upp något som maskerar
T. ex. en sådan här
http://www.clasohlson.com/se/Takspotlight-Leo/36-5099
Fast jag gillar inte att den är svart, har själv liknande i krom/borstad aluminium,
vilket jag tycker är snyggare.
Och de små hålen i väggkaklet borde väl gå att dölja.
Spackla igen, eller hänga upp något som maskerar
Klicka här för att svara