1 860 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Hjälp mig med att hitta rätt kakel.
Jag har varit runt till flera olika kakelförsäljare utan att hitta det jag vill ha.
Så nu vänder jag mig till er.
Jag söker ett kakel som har de ungefärliga måtten 10*15 cm.
Färgen ska vara lite åt skiffer, mosaik hållet.
Det ska matcha mitt golv som är
Alloc commercial stone, dark grey
Bild på golvet.

Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Mvh
/Martin
Så nu vänder jag mig till er.
Jag söker ett kakel som har de ungefärliga måtten 10*15 cm.
Färgen ska vara lite åt skiffer, mosaik hållet.
Det ska matcha mitt golv som är
Alloc commercial stone, dark grey
Bild på golvet.

Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Mvh
/Martin
Snälla, hjälp mig!
Som sagt. Jag har var runt i massa kakelbutiker, kollat i olika produktkataloger utan att hitta det vad jag söker.
Som sagt. Jag har var runt i massa kakelbutiker, kollat i olika produktkataloger utan att hitta det vad jag söker.
Hej!
Tänker du på svart skiffer? Höganäs har plattor med en ojämn skifferaktig yta, de finns i flera nyanser tror jag, bl a svart. Mosaik finns ju i både glas och keramik och i alla möjliga nyanser. De flesta tänker nog på mycket små kakelbitar när man säger mosaik.
fiddeli
Tänker du på svart skiffer? Höganäs har plattor med en ojämn skifferaktig yta, de finns i flera nyanser tror jag, bl a svart. Mosaik finns ju i både glas och keramik och i alla möjliga nyanser. De flesta tänker nog på mycket små kakelbitar när man säger mosaik.
fiddeli
Hej, tänkte mera åt det gråa hållet.
Heja FarbrorMartin, ditt nya kök skulle bli jättefint om du tog Höganäs kakel, de har ett svart o vitt kakel, 10x10, något lite ojämt i formen. Såg det idag i en Färgtema-butik och tänkte på din fråga. De hade även Alloc-golven såg jag fick se hur de såg ut, snygga. Det fanns ett svart som ditt men också ett med olika storlek på "skiffer"-plattorna (fast det är kanske det du har?).
Till det svarta golvet är det iofs säkert snyggt med ett gråaktigt kakel men varför inte i så fall ta ett med olika grå kulör och "blanda" lite hur som helst. Gjorde en sån sättning i somras men har tyvärr ingen bild på det. Blev ganska snyggt, fast då hade vi helt vita luckor, boklaminatskivor och ett vitt plastgolv.
Lycka till med valet hur som helst och glöm inte lägga ut bilderna sen
/me
Till det svarta golvet är det iofs säkert snyggt med ett gråaktigt kakel men varför inte i så fall ta ett med olika grå kulör och "blanda" lite hur som helst. Gjorde en sån sättning i somras men har tyvärr ingen bild på det. Blev ganska snyggt, fast då hade vi helt vita luckor, boklaminatskivor och ett vitt plastgolv.
Lycka till med valet hur som helst och glöm inte lägga ut bilderna sen
/me
Kjell G, du är verkligen toppen! 
Bilder kommer sen, jag lovar.
Idag för övrigt så ägna jag mig åt att fuska.
Satte renoveringtapet på väggarna.
Önskar att jag hade skickligheten för bredspackling. Men
om jag skulle göra det så skulle det ta ungefär 40h med tanke på hur
dålig jag är på att bredspackla. Sätta renoveringstapet tog 5h.
Nästan lite stolt över att klara av det helt själv.
Bilder kommer sen, jag lovar.
Idag för övrigt så ägna jag mig åt att fuska.
Satte renoveringtapet på väggarna.
Önskar att jag hade skickligheten för bredspackling. Men
om jag skulle göra det så skulle det ta ungefär 40h med tanke på hur
dålig jag är på att bredspackla. Sätta renoveringstapet tog 5h.
Nästan lite stolt över att klara av det helt själv.
Klicka här för att svara